Апелативният съд на Франция потвърди присъдата от 6 декември 2013г., издадена от Върховния съд на Париж, наложена на Елен Блази. Искът е бил заведен от ”Editions le Chant du Monde”, които държат правата върху балета „Ромео и Жулиета” от Сергей Прокофиев, а жалбата е подадена от наследниците на руския композитор. Звукозаписната компания обвинява френската композиторка, че е извършила плагиатство, като е използвала „Танца на рицарите” от споменатото произведение. Музикалната къща твърди, че Блази е включила тази творба в собствената си композиция ”Burj Tour”, написана за откриването на Кулата „Бурж Халифа” в Дубай / висока 828 метра/ на 4 януари 2010г.
Елен Блази се проявява в качеството си на аранжор, като създава обикновена музикална вариация в рамките на 2 минути. Въпреки това, тя записва произведението като единствен автор без да посочва, че творбата й съдържа почти всички елементи от оригинала на Прокофиев. Блази обжалва решението от 2013г., като преди броени дни изгуби отново делото. Изходът от съдебната битка е публикуваното решение на Апелативния съд, в което са посочени сумите, които обвиняемата трябва да плати под формата на глоби и съдебни разходи, както и да се откаже от правата, регистрирани във френската Асоциация на авторите, композиторите и музикалните издатели.
Елен Блази е сред малцината жени-композитори, които работят за киното, но създават и собствени композиции за големи симфонични оркестри и камерни състави. От ранна възраст тя проявява интерес към музиката – изучава цигулка, а по-късно - композиция. От 1985 г. до 1997 г. свири на цигулка в Оркестъра на Парижката национална опера под палката на най-добрите диригенти на своето време. Впоследствие започва да композира за документални продукции, телевизионни и игрални филми, въпреки че кариерата й се развива с огромен успех и като концертиращ музикант. В нейните творби може да се открие изящен собствен почерк, но силно повлиян от музиката на различни композитори - от Густав Малер до Енио Мориконе.