Кирил Петренко, новият главен диригент на Берлинската филхармония, когото оркестрантите избраха на този пост през юни 2015г., запазва позицията си и в Баварската държавна опера. Както бе съобщено във вторник /на 13 октомври/, 43-годишният Петренко остава в Мюнхен, където очевидно още дълго ще има работа, като музикален директор на оперния театър. Когато диригентът поеме Берлинските филхармоници /през 2019г., след оттеглянето на сър Саймън Ратъл през 2018г./, за близо година той ще дирижира по-малък брой концерти, за да може да съвмести ангажиментите си и в Баварската опера, в която по договор остава до 2021г. Министърът на културата в провинция Бавария Лудвиг Шпенле е подписал нов договор с руския диригент, както и с интенданта на театъра Николаус Бахлер, който всъщност доведе Петренко в Мюнхен още през 2010г., след известни неразбирателства с предишния музикален директор на операта Кент Нагано. Министър Шпенле заяви: „Ние сме горди, че успяхме да задържим и двамата в Мюнхен и с нетърпение очакваме следващите сезони“. А в някои коментари на критици се казва, че оркестърът „обожава“ Кирил Петренко и че именно той е диригентът, с когото музикантите са преживели най-плодотворните си моменти, след времената на легендарния Карлос Клайбер. Кирил Петренко стана генерален музикален директор на Баварската държавна опера през есента на 2013г. и още в първия си сезон изведе премиерни постановки, сред които и „Жената без сянка“ на Рихард Щраус. А през 2015-2016г., наред с нови представления на Вагнер, Р. Щраус, Пучини и Йохан Щраус, му предстои световната премиера на творбата „Южният полюс“ от младия чешки композитор Мирослав Срънка, в която главните фигури са пионерите - изследователи Робърт Скот и Роалд Амундсен, в чиито роли ще влязат Томас Хемпсън /Амундсен/ е Роландо Виясон /Скот/.