Нюйоркската филхармония и Евгений Кисин откриха юбилейния 125-ти сезон на прочутата Карнеги хол в Ню Йорк. Големият концерт бе в сряда, на 7 октомври, когато Кисин изпълни Първия концерт за пиано и оркестър на Чайковски, под диригентството на Алън Гилбърт /музикалния директор на филхармонията/. Освен безсмъртния концерт на Чайковски, беше представена и световната премиера на творбата „Vivo“ /с подзаглавие „Concert Opener for Orchestra“/ от финландския композитор Магнус Линдберг, поръчана специално за тази вечер, а също и оркестровата сюита № 2 „Дафнис и Хлое“ от Морис Равел. С тази покана от страна на Карнеги хол към Нюйоркската филхармония, оркестърът се завръща обратно в прочутата музикална институция, където постоянно е свирил от 1891 до 1962г. в повече от 5000 концерта, което го превръща в ансамбълът с най-много изяви в историята на това легендарно място. Евгений Кисин пък е свирил за първи път там преди 25 години, когато е бил едва 18-годишен. Пианистът, който на 10 октомври ще навърши 44 години, направи американския си дебют през 1990г. именно с този оркестър. Сега отново той ще има поредица от участия в Карнеги хол със самостоятелни рецитали, камерна музика, включително и изнасяйки своите поетични вечери на идиш, което прави от години. 125-тия сезон на Карнеги хол е отразен и в една друга идея – привличането на общо 125 нови творби по повод юбилея, които ще имат своите премиери през следващите пет сезона. Интересен факт за композицията „Vivo“ на Магнус Линдберг е, че авторът й е бил повлиян именно от „Дафнис и Хлое“ на Равел, пишейки оркестровата си творба:„Тя определено е свързана с „Дафнис и Хлое“…, една партитура, която аз толкова много обичам“ – споделя композиторът на уебсайта на Карнеги хол. След бляскавия концерт от сряда вечерта, в профила на Carnegie Hall в социалната мрежа Twitter можем да видим и поздравленията от организаторите: „Какво вълнуващо начало на нашия 125-ти сезон! Браво, Евгений Кисин!“