Театро Реал с нова емблема

Театро Реал с нова емблема

и с ново финансиране на юбилея си?

От началото на юли Кралския театър в Мадрид се представя с нов графичен знак. Логото на Театро Реал е съобразено с наближаването на 200 години от основаването на културната институция. Тази емблема ще присъства в рекламите на театъра в медиите и с нея ще бъдат отпечатвани всички информационни материали като програми, плакати и брошури до юни 2018г. Според мениджърите на Кралския театър в Мадрид, по този начин се подобрява неговия корпоративен имидж, който вече е адаптиран към съвремието и задоволява все по-широките комуникационни нужди.

Наблюдателни почитатели на класическата музика забелязаха прекаленото сходство на новата емблема на Театро Реал с отличителния знак Кралския театър в Хобарт, Тасмания. Засега от ръководството на австралийския храм на белкантото, открит през 1837г., няма данни за предприети действия срещу въведения дизайн на испанските им колеги.

Оказва се, че новото лого ще позволи на фирмите и организациите, които подкрепят развитието на проекти по повод честванията, да получат максимални данъчни облекчения съгласно действащото законодателство. Причината за това е специална разпоредба в испанския Закон за бюджета за 2015г., с която юбилеят на Театро Реал се вписва като „събитие от изключителен обществен интерес” и, съответно, предоставя допълнителни преференции. Според председателя на УС на театъра Грегорио Мараньон, тези стъпки за насърчаване на меценатството са „изключително важни”, но не решават „проблемите с финансирането на други културни събития, значими за обществото”. Той уточни, че испанският парламент е излязъл с декларация, че няма да се предоставят публични средства за финансиране на дейностите.

Същевременно стана ясно, че стратегията за новия сезон на Театро Реал ще включва подобряване на аудиовизуалното разпространение на спектаклите в Мадрид и „постановки извън стените”, споделя артистичния директор Жоан Матабош. По думите му, „градът трябва да се запознае с операта. Идеята е тя да стане колкото е възможно по-популярна”.