Въпреки че не успя да се пребори в конкурса за главен диригент на Берлинската филхармония, соченият за фаворит Кристиян Тилеман получи друг важен пост на немската класическа сцена. Той бе избран за музикален директор на Фестивала в Байройт. Посочената длъжност е нова за културната проява, въпреки че за кратко време е съществувала през 1931г., когато е била поверена на Вилхелм Фуртвенглер. Служители на престижния оперен фестивал считат, че назначението показва нарастващото влияние на Тилеман. Като главен диригент на Щатскапеле Дрезден, той се качи на пулта в Байройт през 2000г., като по този начин направи своя дебют с операта „Нюрнбергските майстори-певци“. Цели 10 години по-късно Тилеман стана музикален съветник на фестивала.
През последните месеци германската преса непрестанно публикува информации за раздорите между наследниците на Вагнер, които ръководят фестивала. Неотдавна правнучката на композитора Ева Вагнер-Паские бе отстранена от борда на директорите на Фестивала в Байройт, като в скандала бе замесено името на Кристиян Тилеман. В допълнение, новоизбраният главен диригент на Берлинските филхармоници Кирил Петренко, който трябваше да участва това лято в Байройт, протестира срещу непрекъснатите промени и вътрешните борби във фестивала. Изказаното несъгласие на Петренко доведе до поредната рокада. Диригентският подиум на операта „Тристан и Изолда“ ще заеме самият Кристиян Тилеман. По тази причина немските медии заподозряха борба за надмощие между двамата диригенти. Едно е сигурно- и това лято Фестивала в Байройт ще провокира публиката не само с оперните постановки, но и с междуличностните конфликти.