Признание за качеството и търсенето на артистичното съвършенство получи Opus Trio, в чийто състав участват българският виолончелист Станимир Тодоров, аржентинската пианистка Паула Пелусо и чилийският цигулар Фреди Варела Монтеро. Това стана ясно по време на 27-то издание на наградите на Асоциацията на музикалните критици в Аржентина. Триото, основано през 2012г., бе отличено в раздела за „Аржентински камерен ансамбъл”. Така името на Станимир Тодоров се нарежда сред победителите в останалите 20 категории. Българският музикант е бил солист на големи симфонични състави, сред които Оркестъра на Датското национално радио, Оркестъра на Романска Швейцария и Филхармоничния оркестър на Монте Карло. Припомняме, че Тодоров е участвал в първото издание на цикъла „Концертмайсторите" в София. Понастоящем той свири на първия пулт на виолончеловата група в Оркестъра на Театро Колон /Orquesta Estable del Teatro Colón/ - един от най-старите симфонични състави в Аржентина, създаден през 1925г. Освен това, работи и като първи челист в Камерата Барилоче - камерния ансамбъл, основан през 1967г. от Алберто Лиси.
Чрез прецизна селекция членовете на организацията определят своя фаворит. Призът в раздела за аржентински диригент очаквано отиде при Даниел Баренбойм, а за аржинтински солист-инструменталист- при Марта Аргерих. Отличие за чуждестранен инструменталист получи пианистката Мицуко Учида, въпреки конкурентнцията на Ланг Ланг, който също бе предложен в категорията. Наградата в категорията „Чуждестранен оркестров диригент” спечели немеца Михаел Зандерлинг, който е син на маестро Курт Зандерлинг. В раздела за камерна музика наградата спечели Камерния оркестър на Базел с дир. Джовани Антонини.
По време на събитието не бяха подминати и някои негативни тенденции, които се очертават в областта на класическата музика в Аржентина. Сред тях са високият наем на Театро Колон за спектакли извън класиката, музикалните фестивали, които прекратяват дейността си, заплахата за закриването на Симфоничния оркестър на Мар дел Плата, който работи до момента без бюджет, и др.