След успешния старт на цикъла „Музиката на Америка”, утре, в 19.30 ч., в зала „България” предстои вторият концерт от цикъла

Специално пред българската публика Светлин Русев ще свири за първи път на нов инструмент

Специално пред българската публика Светлин Русев ще свири за първи път на нов инструмент - стара майсторска цигулка от 17 век, която представлява уникален хибрид от двама прочути майстори от Кремонската лютиерска школа – Антонио Страдивари и Николо Амати. Българският цигулар ще представи виртуозни вариации на Yankee Doodle от Виотан и Серенада за цигулка, струнни, арфа и ударни от Ленард Бърнстейн. В интерпретация на Класик ФМ М-Тел Оркестър и с диригент Константин Илиевски ще звучат „Елегия” от Е. Картър популярния рагтайм The Entertainer от Скот Джоплин, известни мелодии от “Уестсайдска история” на Л. Бърнстейн и други пиеси.

Yankee Doodle, „Уестсайдска история” и „The Entertainer" са ключови произведения от американската музикална култура. Yankee Doodle има статут почти на национален химн в САЩ. Тя възниква по време на американските борби за независимост през 18 век, първоначално като подигравателна песен на британските колониални войски, които изразяват чрез нея ироничното си отношение към “провинциалните” американски борци за свобода (янките). Но след поражението на англичаните, самите американци приемат тази подигравателна песен като национална песен на свободата. „Уестсайдска история” е важен етап от развитието на американския музикален театър. В нея по удивително естествен начин са съчетани романтичната любовна история и атрактивната музикално танцова картина на воюващите младежки банди в Ню Йорк. Така творбата намира трайно място в основата на американската популярна култура. „The Entertainer" (1902) е една от превърналите се в класика пиеси на Скот Джоплин. На 7-ми юни 1903 година в St. Louis Globe-Democrat, съвременния композитор Монро Х. Розенфелд, описва пиесата като "най-добрата и благозвучна" от композициите на Джоплин до този момент. Тя става част от възраждането на този стил през 70-те години на 20 век, когато е използвана във филма „Ужилването” (1973) с участието на Пол Нюман и Робърт Редфорд, спечелил 7 Оскара.