Въпреки че получиха номинации, както вече ви информирахме, българските оперни певици Соня Йончева и Красимира Стоянова не успяха да се преборят с конкуренцията на Международните оперни награди за 2015г. Престижните отличия бяха раздадени в неделя вечерта в изискания лондонски хотел „Savoy”. Общият брой на категориите на Международните оперни награди е 21, сред които има за звукозапис и видеозапис, световна премиера, преоткрито произведение, за дизайнер и за меценат.
Немският бас-баритон Кристиян Герхахер и сопраното с немско-гръцко потекло Аня Хартерос бяха обявени за най-добри оперни изпълнители по време на връчването на Международните оперни награди за 2015г., съобщава Ройтерс. Нито един от двамата певци не присъства лично, за да получи отличието си. Носител на приза за най-добър диригент стана Семьон Бичков, а статуетката за най-добър режисьор бе връчена на британеца Ричард Джоунс.
Тази година наградата на читателите на списание „Opera Magazine“ отиде при немския тенор Йонас Кауфман и полското сопрано Александра Куржак.Специалното отличие по повод 150 години от рождението на Рихард Щраус получи спектакъла „Жената без сянка“, опус 65- съвместна продукция на „Ковънт Гардън” и „Ла Скала”. В категорията за млади изпълнители статуетката бе присъдена на 29-годишното литовско мецосопрано Юстина Грингите. В раздела за най-добър хоров състав спечели Хорът на Уелската национална опера, а Оперният театър в Осло може да се похвали с приз за „Достъпност”. Генералният директор на Операта в Сиатъл от 1983г. до 2014г. Спейт Дженкинс стана носител на отличието за цялостно творчество.
В категорията за най-добра оперна трупа победи „Комише опер”- Берлин, докато журито бе впечатлено от „Хованщина” на Мусоргски - продукция на Операта в Бирмингам, която бе отличена за най-добър нов спектакъл. Пред гостите на официалното събитие артистичният директор на оперния театър Греъм Вик посочи, че продукцията доказва, че може да привлече млада публика, както и да разнообрази творческия състав. „Средната възраст на нашата публика е под 40 години, а в постановката „Хованщина” участваха 200 доброволци, чиято средна възраст е 28 години. Половината от тях са цветнокожи или със смесен етнически произход. Ето за какво трябва да говорим, когато става дума за бъдещето на операта”, каза той.
За най-добър фестивал бе избран този в Брегенц – малкият град, разположен на брега на Боденското езеро в Австрия. В речта си при връчването на приза генералният фестивален директор Дейвид Поутни заяви, че събитието трябва да бъде пример за това, че изкуството може да бъде добро за бизнеса. „Бих желал да отбележа, че Брегенц е малко градче с 28 000 жители, което е създало фестивал, посещаван от 200 000 души на година. Всяка година приходите, които генерира Фестивала в Брегенц, възлизат на 160 милиона евро. Това е модел, който нашите политици трябва добре да изучат: голямото изкуство може да развие голяма икономика”. Припомняме ви, че в тазгодишния Европейски музикален фестивал в София ще се проведе кръгла маса на тема „Европейски стандарти и модели за финансиране на фестивалите – ГРАДСКИ РАЗГОВОРИ“. Събитието ще се състои на 30 април от 11ч. в зала 8 на НДК. Подробности ще откриете ТУК