Английската национална опера ще възстанови някои от позабравените си постановки и ще продължи живота на успешните спектакли от новия си сезон. Повод за мярката са огромните финансови загуби, които претърпя оперния театър, разположен в центъра на Лондон. Директорът на институцията напусна поста си през декември 2014г. заради споровете около размера на средствата с артистичния директор Джон Бери, съобщава агенция „Ройтерс”. През февруари 2015г. Английската национална опера получи нов тежък удар, тъй като бе лишена от обичайната държавна субсидия, която очакваше. Вместо това, от Arts Council England предложиха въвеждане на „специални договорености за финансиране” докато се стабилизира състоянието й. Същевревменно от оперния театър предприемат намаления на цените на билетите за предстоящия сезон, като ценните пропуски се предлагат за 20 британски лири. От ръководството на институцията са уверени, че това ще доведе до бързо запълване на залата, чийто капацитет е 60 000 места.
Откриването на сезон 2015-2016г. ще бъде със спектакъла „Лейди Макбет от Мценска околия” от Дмитрий Шостакович, която е била забранена от Сталин преди финалната сцена от представлението, изиграно през 1936г. в Москва. Операта по мотиви от повестта на Николай Лесков се подлага на пълен разгром в тогавашния официален съветски печат. Режисьор на новата продукция е руснакът Дмитри Черняков, но от Английската национална опера уточняват, че операта ще бъде със субтитри на английски език. Диригент на спектакъла ще бъде Марк Уигълзуърт, който ще се качи на пулта на мястото на Едуард Гарднър.
Следващото ново заглавие в афиша на оперния театър е „Тристан и Изолда” от Рихард Вагнер, режисиран от Даниел Кремър, а сценографията е дело на британския скулптор от индийски произход Аниш Капур. Останалите постановки, които ще бъдат показани за първи път през новия сезон, са „Акхнатен” от Филип Глас, „Норма” от Винценцо Белини и „Силата на съдбата” от Джузепе Верди. Последният спектакъл е копродукция с Метрополитън опера – Ню Йорк, а режисурата е поверена на испанецът Калисто Блейто.
Тук е мястото да посочим и възстановените спектакли в Английската национална опера: „Севилският бръснар” от Джоакино Росини, „Микадо” от тандема Джилбърт и Съливан, „Мадам Бътерфлай” от Джакомо Пучини и „Йенуфа”(„Нейната заварена дъщеря”) от Леош Яначек.