Мирела Френи и операта – в една 60-годишна взаимна любов

Мирела Френи и операта – в една 60-годишна взаимна любов

На 11 април 2015г.

Да бъдеш 60 години действащ музикант, следвайки стъпка по стъпка една изключителна артистична кариера, е наистина постижение – това е поводът, който сега иска да отбележи легендарното италианско сопрано Мирела Френи. На 11 април 2015г. тя събира свои колеги в един специален концерт, чийто домакин става Театро Комунале в Модена, който вече носи името на Павароти. Концертът, посветен на кариерата на една от най-великите оперни певици на всички времена, сполучливо е наречен „Мирела Френи и операта: 60-годишна любов“. Поканени са оперни артисти от нейната „Академия по белканто“ в Модена/Centro Universale del Bel Canto/, които през годините са формирани именно от самата Френи, както и двама певци от Младежката оперна програма на Болшой театър. Големият оркестър на Фаенца ще акомпанира, под диригентството на Никола Валентини. Това тържествено събитие не случайно ще бъде приютено от Teatro Comunale Pavarotti в Модена – именно там на 3 февруари 1955г.Мирела Френи започва професионалната си кариера в операта „Кармен“ на Бизе, когато все още няма навършени 20 години. През настоящата 2015г. певицата има двоен повод за празнуване – 80-та й годишнина /родена е на 27.II.1935г./, която бе отбелязана по-рано, както в родния й град Модена, така и в Миланската La Scala, а сега предстои да бъде почетена и нейната дълга и активна артистична дейност, продължила цели шест десетилетия. И въпреки че е пяла на най-важните сцени по света, често е успявала да се завръща към родното си място, за да направи роли, като Мими от „Бохеми“ на Пучини, Маргарита от „Фауст“ на Гуно, Виолета от „Травиата“ на Верди, Федора от едноименната опера на Джордано и още много други основополагащи за сопрановия репертоар превъплъщения. Мирела Френи преустанови сценичната си кариера през април 2005г., и то отново на датата 11 април, когато за последен път пя на сцената на Вашингтонската национална опера. Но тя продължи да бъде много активна и се посвети на преподавателската работа, като повече от 10 години се ангажира с формирането на оперни таланти, а „Академията по белканто“ бе създадена през 2002г. заедно с нейния съпруг, незабравимият български бас Николай Гяуров /1929-2004/.