Век и половина след като Луис Карол публикува „Алиса в Страната на чудесата”, книгата вече има оперен аналог, въпреки че той съвсем не е насочен към детската публика. Композицията е дело на родената в Южна Корея, но живееща в Берлин, Унсук Чин. Тя обединява усилията си заедно с американския либретист Дейвид Хенри Хванг и британския режисьор Нетия Джоунс, за да представят оперния спектакъл „Алиса” на сцената на Барбикан център. Пропуските за зрителите в Лондон са напълно разпродадени. Творците използват най-известните рисунки от прочутата детска книга, направени от британския карикатурист Ралф Стедман, които показват на видеоекран. От своя страна, Унсук Чин, която е възпитаничка на унгарския композитор Дьорд Лигети, създава остроумни, находчиви и ярки музикални картини за съответното действие на сцената. Чин е носителка на редица престижни отличия за композиция /„Гравемайер”, „Арнолд Шьонберг” и др./, като й предстои премиера на второ оперно заглавие по книгите на Карол, планирано за сезон 2018-2019 на Кралската опера. В операта „Алиса” „стиловете варират от барок до рап, с почти всичко останало по средата”, коментира агенция Ройтерс.
Американското колоратурно сопрано Рейчъл Гилмор е избрана за главната роля в двучасовия спектакъл. Трудностите пред оперната прима се дължат не само на драстичните промени във външния й вид, но и на изпълнението на високите тонове от съответните партии. В образа на Лудия шапкар влиза немския баритон Дитрих Хеншел, а американското мецосопрано Джейн Хеншел безупречно изпълнява ролята на Кралицата на сърцата в своя изящно изработен костюм. Към състава са привлечени английският контратенор Андрю Уотс (Белия заек) и шведското сопрано Мари Арнет (котката Дайна), чийто костюми също провокираха вниманието на публиката със своята естетика.
Премиерата на операта „Алиса” се състоя в Мюнхен още през 2007г., но едва сега е показана пред британската публика, след като предишната седмица предизвика фурор в Лос Анджелис. Критиците на Острова побързаха да отбележат, че резултатът е изключителен, но магията от книгата на Карол се е изгубила заради бавното темпо на операта. Оперната постановка се появява само месец след балетния спектакъл на Кристофър Уилдън „Алиса в Страната на чудесата”. Той бе представен на сцената на „Ковънт Гардън” в британската столица и излъчван чрез видеовръзка в някои световни киносалони.