Китайският композитор Тан Дун не признава ограниченията в музиката

Китайският композитор Тан Дун не признава ограниченията в музиката

Композиторът, който спечели „Оскар” за музиката

Композиторът, който спечели „Оскар” за музиката си към филма „Тигър и Дракон” се противопоставя на общоприетите норми в тоновото изкуство.Той смята, че влиянието на различните култури по света също може да определя музикалните жанрове. Тан Дун е израснал в китайската провинция Хунан и е запазил очарованието си от селските ритуали, на които често е присъствал. За тази част от Изтока музиката, получена от органични материали, като камък и вода, е част от традицията. Силно впечатлен от „новия органичен” звук, китайският композитор все още търпи влияние от всичко това в работата си. Тан Дун обяснява, че неговата композиция  „Water concerto” /„Воден концерт”/, в която са включени истински природни звуци на вода, е вдъхновена от спомените му за падаща вода и течащи реки. „Paper concerto” /„Хартиен концерт”/ пък е друга негова творба, чиято премиера е била с Лос Анджелиската филхармония при откриването на залата „Уолт Дисни” / Walt Disney Hall /. В нея композиторът разработва още по-предизвикателната идея за музика, в която хартията също се използва! „Моята музика винаги е и театрална, и визуална и не мога да се ограничавам до определените музикални граници. Аз винаги искам да избягам от тях!”– казва с гордост композиторът. Популярният китайски маестро Тан Дун направи силно впечатление и на New Creations Festival през 2009г., когато публиката чу неговите необичайни произведения. Концертите му, които си взаимодействат с вода и ползват инструменти, направени от хартия, бяха представени и от Симфоничния оркестър на Торонто съвсем скоро – на 26 и 28 май в Roy Thompson Hall, когато Тан Дун дирижира творбите си, а за солисти бяха поканени китайски музиканти – изпълнители на ударни инструменти.