Виенската филхармония продължава да търси жена – концертмайстор. След като прослушванията през миналата 2014г. не дадоха резултат, тъй като не бе намерен достатъчно подходящ кандидат, сега филхармонията възобновява търсенето. Новите дати за прослушванията са 16 и 17 юни 2015г., а крайният срок за кандидатстване е 21 април тази година. Обявено е още, че всички изпитни кръгове ще продължат да се провеждат „зад параван“, с изключение само на финалния. В съобщението на оркестъра се казва: „Виенската държавна опера се насочва към увеличаване присъствието на жените в оркестъра и затова призовава на поканата да се отзоват квалифицирани жени“. Как се става член на прочутия европейски ансамбъл, работещ активно още от 1842г.? Освен отличните професионални качества, които се изискват за поста „концертмайстор“, разбира се, процесът на присъединяване към редиците на състава е сложен и отнема доста дълго време. Както припомня изданието The Strad, „успешният кандидат първо трябва да завърши пробен период за една или две години с оркестъра на Виенската държавна опера. След това, жури решава дали да позволи на цигуларя да стане постоянен член на оперния оркестър, а едва след три години в тази роля, той или тя ще може да кандидатства за пълноправно членство в частната асоциация на Виенската филхармония“. Припомняме, че българката Албена Данаилова е част от оркестъра на операта от 2008г., а от 2011г. стана и член на Асоциацията на филхармонията, работейки като един от четиримата действащи концертмайстори. А от вчера музикантите гостуват в Мюнхен за два поредни концерта /на 23 и 24 февруари/ под диригентството на Даниеле Гати, представяйки пред немската публика четирите симфонии на Йоханес Брамс. Междувременно, един друг прославен европейски оркестър – Чешката филхармония, скоро също обяви вакантно място за тази водеща позиция, като приемането на заявленията за кандидатстване приключи на 20 февруари.