Театро Колон в Буенос Айрес има ново ръководство в лицето на Дарио Лоперфидо. Изборът му бе приет от творческия състав на театъра, както и от журналисти и критици, с оптимизъм, но и с известна доза съмнение. 51-годишният Лоперфидо е работил като журналист в арт списания и в радиостанция, съавтор е на две книги, посветени на законодателството в областта на културата; бил е медиен консултант и артистичен директор на Международния фестивал на изкуствата в Буенос Айрес. Но името му се свързва с редица политически постове, които е заемал. От 1997г. е секретар по културните въпроси в Градската управа на Буенос Айрес, а две години по-късно, по време на управлението на президента Фернандо де ла Руа, става Секретар по културата и комуникациите на Аржентина с ранг на министър. Неговата съпруга е 32-годишната актриса и фотомодел Есмералда Митре- наследница на аржентинския президент от втората половина на 19 век, историка, издател и масон Бартоломе Митре.
Още с първите си действия новият директор Дарио Лоперфидо вече провокира сериозни разногласия в световните оперни среди. В афиша на Театро Колон за 2015г. са включени балетни постановки, театрални спектакли, концерти, и множество оперни заглавия, сред които „Вертер”, „Любовен еликсир”, „Дон Карлос” и др. Сезонът завършва през декември с операта „Парсифал” от Рихард Вагнер, чиято режисура е поверена на Катарина Вагнер. По решение на Лоперфидо правнучката на изтъкнатия немски композитор ще трябва да напусне Театро Колон и да изостави продукцията си в ръцете на друг постановъчен екип.
Аржентинските медии припомнят, че действията на мениджъра имат своята предистория. Преди две години Катарина Вагнер е поканена да режисира съкратена версия на „Пръстенът на нибелунга”, чиято продължителност е около седем часа. Спектакълът трябва да бъде дирижиран от австрийския маестро Роберто Патерностро. Един месец преди премиерата режисьорката пристига в Буенос Айрес и обяснява, че не гарантира дали постановката ще бъде показана навреме. Но Катарина Вагнер бърза да се прибере в Германия, където по същото време е поела ангажимент за музикално събитие, организирано от една от водещите марки автомобили в родината си. Така от Театро Колон търсят изход от ситуацията и се доверяват на помощник - режисьоркатаа Валентина Караско. Отзивите след спектакъла обаче не са обнадеждаващи. Ето защо новият мениджмънт на оперния театър взима решение да не подновява договорите на Катарина Вагнер и Роберто Патерностро, а „Парсифал” ще бъде поверен на режисьора Марсело Ломбардеро и диригента Алехо Перес.
Потърсена за коментар, Катарина Вагнер обяснява пред немската преса, че решението е едностранно и се дължи на неформалното отношение в Театро Колон. Тя отбелзява още, че има идея да представи режисьорските си решения в „Парсифал” пред публиката в Рио де Жанейро.