Албуми с участието на двама от най-известните живи композитори на САЩ спечелиха награда „Грами” в раздела за класическа музика в неделя вечерта. За 57-ми път престижните статуетки бяха раздадени на официална церемония в Лос Анджелис.
Победител в категорията за „Най-добро оркестрово изпълнение” стана Симфоничния оркестър на Сейнт Луис, дирижиран от Дейвид Робъртсън. Музикантите впечатлиха журито със записа на албума с музика на Джон Адамс „City Noir”. Този диск бележи втора поредна победа за Адамс в тази категория, след като миналата година носители на приза станаха музикантите от Симфоничния оркестър на Сан Франциско за записите на неговите композиции ”Harmonielehre” и ”Short Ride in a Fast Machine”. Симфоничният оркестър на Сиатъл, който бе номиниран 6 пъти за „Грами”, успя да окупира първото място в категорията за „Най-добра съвременна класическа композиция” за записа на ”Become Ocean” от Джон Лутър Адамс. Оркестровата творба, вдъхновена от Тихия океан и последиците от измененията на климата, бе изпълнена за първи път от този оркестър през 2013г. под палката на Людовик Морло. Миналата година композицията спечели наградата „Пулицър” за музика.
Цигуларката Хилари Хан и пианистът Кори Смайт спечелиха „Грами” за „Най-добра камерна музика” с диска им “27 Pieces: The Hilary Hahn Encores” – двоен компактдиск с 27 кратки пиеси. При получаването на приза Хан отбеляза, че музикалният проект е подготвян в рамките на почти цяло едно десетилетие.
За „Най-добър оперен запис” бе определена камерната опера от 17 век „Слизането на Орфей в ада”, създадена от Г.Шарпантие и записана по време на Бостънския фестивал за старинна музика. От своя страна, мецосопраното Ане Софи фон Отер победи в категорията за „Най-добър вокален албум на солист” с диска си “Douce France”, в който са събрани френски песни от два века- от мелодии на Габриел Форе и Клод Дебюси до шансони на Едит Пиаф и Шарл Трене.
Награда „Грами” за „Най-добър соло инструментален класически албум” бе присъдена на елитния американски класически китарист Джейсън Вио за пиесите му от испанския и латиноамерикански репертоар, включени в компактдиска “Play”. В надпреварата за хорово изпълнение победителят е формацията „Конспираре” с диригент Крейг Хела Джонсън, която спечели с проекта си „Свещения дух на Русия”, издаден от „Хармония мунди”. Инженерното майсторство в звукозаписа бе оценено със статуетка „Грами” за Сифоничния хор и оркестър на Атланта за албума и с творби на Ралф Вон Уилямс. Сборният диск ”Partch: Plectra & Percussion Dances” на американския ексцентричен композитор Хари Парч също отнесе „Грами”. Докато получаваше наградата, продуцентът Джон Шнайдер разкри, че музикантите е трябвало да разучат по 43 ноти на ред в съответните щимове, преди да започнат записите.
Наградата за цялостен принос получи Пиер Булез, с което той увеличи броя на спечелените статуетки „Грами” в кариерата си на 26.
Преди раздаването на музикалните отличия, на сцената се появиха Чайен Джексън и Александра Силбър, които изпълниха дуета ”Tonight” от „Уестсайдска история” на Ленард Бърнстейн – част от последния звукозаписен проект на Симфоничния оркестър на Сан Франциско. Откъси от най-известните мюзикъли на Ленард Бърнстейн ще прозвчуат на концерта „Ню Йорк на Бърнстейн”, който предстои на 18 февруари в зала „България” от 19.30ч. Повече информация ще намерите ТУК