В края на януари Лондонския симфоничен оркестър обяви, че е готов да приветства завръщането на сър Саймън Ратъл в родината му. Знаменитият маестро обаче постави едно сериозно условие- нова концертна зала. Очевидно престижният оркестров състав ще трябва сериозно да помисли за ново място за музициране, след категоричната позиция на диригента, изразена в интервю за „Таймс”. Някои анализатори коментират, че тази публикация е насочена към ръководството на Барбикан център, където е седалището на Лондонския симфоничен оркестър. Именно мениджмънта на културната институция е изоставил плановете си за обновяване на своята концертна зала, попадаща често под ударите на критиката. Според източници, близки до Барбикан, за цялостното подобряване на акустиката в залата са били предвидени 180 млн. паунда. Въпреки това, говорител на културния център заявява, че „не съществуват такива планове по отношение на залата”.
Сър Саймън Ратъл многократно е заявявал, че Лондон не разполага със зала за симфонична музика с отлични акустични качества. По думите му, това не отговаря на определението за града като един от „световните центрове за класическа музика”. През април 2014г. пред лондонския вестник „Ивнинг стандарт” той заяви, че „Барбикан е добра концертна зала, но не е идеалната. А Лондон я заслужава. Би било чудесно да има толкова добра зала, колкото в Бирмингам и Манчестър или дори в Съфолк”. Сега, сър Ратъл обяснява пред „Таймс”: „В Лондон има удивителни, брилянтни музиканти, които просто заслужават да имат хубава зала”. Положението не е по-добро и в Кралската фестивална зала, за която главният диригент на Берлинската филхармония споделя, че „желанието за живот се изплъзва след първия половин час от репетицията”.
По-голямата част от членовете на Лондонския симфоничен оркестър са съгласни с изтъкнатия маестро. Някои от тях предлагат да бъде последван примера на новата концертна зала в Париж, за която вече ви информирахме. За разлика от този концертен комплекс във френската столица, който получи редица критики заради местоположението си, в Лондон едва ли ще могат да си позволят дори и зала в покрайнините заради твърде високите цени на имотите. Все пак, обсъжданията продължават на фона на предизборна кампания, в която нито един политик не е обещал нова концертна зала в Лондон, а местните избори във Великобритания предстоят през май 2016г.
Междувременно, след близо двугодишни спекулации в медиите за съдбата на сър Саймън Ратъл, се оказва, че той ще остане в Берлинската филхармония поне до 2018г. Това е крайният срок, в който неговият колега в британската столица Валери Гергиев приключва своята работа в Лондонския симфоничен оркестър.