Нюйоркската опера се обръща към по-интересни ефекти, използвайки 3D -технологията. За киното и телевизията това не е новост, но в оперния театър навлиза тепърва. От Метрополитън планират през новия сезон да използват триизмерното изображение в постановки на Вагнерова опера – „Зигфрид” из тетралогията „Пръстенът на нибелунгите”. Режисьор е Робърт Лепейдж, който успя да създаде технология, базирана на сложни математически формули. Зрителите не се нуждаят от специални очила, за да възприемат картината, а по-скоро 3D-изображението ще засяга декора и по този начин публиката ще възприема стереоскопичния ефект от видяното. Според режисьора, който още миналия сезон постигна рекорд в продажбата на билети за своя постановка на Вагнер в същия театър, сега актьори и певци ще се движат свободно на сцената, паралелно с триизмерния декор.
Безспорно музикалният театър на Р.Вагнер е много подходяща почва за реализирането на подобна смела постановка. Ефектите от 3D-картината при поставянето на „Пръстенът на нибелунгите”, работят обаче на съвсем друг принцип от този в киното. Важно е да се отбележи, че Робърт Лепейдж е създал технология, при която влизат в действие няколко компонента - много прожектори, камери, които проследяват движението по сцената и разбира се, компютърно моделиране на изображението.
Днес, когато дори и някои вестници излизат в 3D-формат, не е чудно, че подобна идея е пленила въображението на режисьора Робърт Лепейдж . Въпреки това, тази интересна визуална среда не може да замести играта на участниците в оперното представление, според Питър Гелб - директорът на Метрополитън опера. „Технологията е в служба на изкуството” – казва той.