Спадът в продажбите на пиана и рояли в САЩ се превърна в трайна тенденция, а магазините за тези музикални инструменти – все по-рядко срещани. През 1909г. в Страната на неограничените възможности са били продадени над 364 500 пиана. Днес броят им едва достига между 30 000 и 40 000 на година. В съобщение на Асошиейтед прес, бостънският лютиер Лари Файн предполага, че намалението се дължи отчасти и на новите технологии. „Компютрите просто променят всичко, което би било интересно за децата. Хората се интересуват от неща, чието възприемане не изисква много усилия. Ето защо идеята да седиш и да се учиш да свириш един час на пиано не е това, което децата искат да правят“, обяснява той.Денис Сафир наскоро е принуден да затвори своя магазин за пиана в Чикаго, въпреки че семейството му се е занимавало с този бизнес вече шест поколения. „Озовахме се в конкуренция с нашите собствени пиана, които се опитваме да продадем. Дори започнахме да ги поправяме или настройваме. Оказва се, че има отлични пиана, които са по-добри от новите“, твърди той.
Спадът в САЩ е в рязък контраст с все по-нарастващата популярност на пианото в Китай, където повече от 40 милиона деца са били вдъхновени да се занимават с този инструмент- тенденция, която бе наречена „Ефектът на Ланг Ланг“. Все пак, известна доза оптимизъм внася Джо Ламонд – президент и главен изпълнителен директор на Националното сдружение на търговците на музикални инструменти. „Важно е да си отговорим на въпроса „Защо да уча музика?“ Пианото е един от най-важните инструменти, с които да го направите и това няма да се промени“, отбелязва той.