Въпреки трагедията, която сполетя Париж /атентата в редакцията на сатиричното издание „Charlie Hebdo” и заложническата криза в магазин за хранителни стоки кашер/, във френската столица ще бъде открита нова концертна зала с 3 галаконцерта и уикенд с безплатни концерти, ателиета и музика на открито. Сградата е построена по проект на Жан Нуво и е разположена в Parc de la Villette, като е предназначена да бъде седалище на Оркестъра на Париж и Ensemble Intercontemporain. Там ще свирят и още три състава: Лез Ар Флорисан /Les Arts Florissants/, Камерния оркестър на Париж /Orchestre de chambre de Paris/ и Националния оркестър на Ил дьо Франс /Orchestre national d’Île-de-France/. Именно тези три състава ще участват в първите концерти, като за техни солисти бяха избрани цигуларят Рено Капусон и пианистите Елен Гримо и Ланг Ланг. Първите двама от тях ще участват и в голямото откриване днес, 14 януари 2015г., от 20.30 ч. местно време. За солисти бяха избрани френското колоратурно сопрано Сабин Девиел и немския баритон Матиас Гьорне, който предстои да гостува в България. Съпроводът ще бъде осигурен от Оркестъра на Париж и неговия хоров състав под диригентството на Пааво Ярви. В програмата са включени творби от Равел, Дютоа, както и световна премиера на Концерт за оркестър от френския органист и композитор Тиери Ескеш.
Новата „Филхармония“ ще разполага с Голяма зала /‘Grande Salle’/, с подвижна сцена, която се приспособява в зависимост от броя на музикантите на сцената. Залата разполага с 2400 места, 15 репетиционни зали, център за образователни дейности с пространства за ателиета, напълно оборудвано звукозаписно студио, изложбена зона и конферентна зала с 200 места. Новият концертен комплекс се свързва със стария Cité de la Musique, който ще се нарича „Филхармония 2“. В него има концертна зала с 1000 места, амфитеатър с 250 места, медиатека и Музей на музиката. Вече се появиха сериозни критики относно местоположението на залата, която се оказва твърде далеч от западната част на Париж, където се концентрира по-голям брой публика. Освен това, цената на проекта се оказва твърде висока- 380 млн. евро или почти двойно повече от първоначално заложения бюджет от 200 млн. евро. Относно акустиката, са привлечени новозеландският специалист Харолд Маршал и японският експерт Ясухиса Тойота (работил по акустиката на Концертната зала „Уолт Дисни” в Лос Анджелис).