„Ел Система” се договори с Парижката консерватория

„Ел Система” се договори с Парижката консерватория

Историческо споразумение

На 12 декември 2014г. Националната система от детски и младежки хорове и оркестри във Венецуела /„Ел Система”/ сключи договор за академично сътрудничество с Парижката консерватория, съобщава испанската информационна агенция ЕФЕ. Предмет на споразумението, подписано в Каракас, е обменът по отношение на методите за музикално образование в двете институции. „Искам да доведа нашите ученици да свирят тук и да разучат методологията на „Ел Система”, което ще бъде от огромно значение за бъдещите преподаватели по музика във Франция”, заяви композиторът и диригент Бруно Мантовани, който ръководи Парижката консерватория.

Договорът за академично сътрудничество предвижда обмен на ученици, обучение на преподаватели и съвместни концерти, разкриват добре осведомени източници, близки до образователния и социален проект на Хосе Антонио Абреу във Венецуела. „Когато представителите на различните консерватории се събрахме във Франция, за да обсъдим обучението и педагогиката, достигнахме до извода, че модерните методи са във Венецуела, а не в Европа. Бъдещето на културата и сближаването на младите хора чрез класическата музика е тук”, допълни Мантовани. Освен него, по време на подписването на договора присъстваха Посланика на Франция във Венецуела Фредерик Десажньо, а от страна на „Ел Система” – директорът за промоции, продукция и развитие Виктор Рохас. „Това е исторически момент. Отношенията ни с Франция са дългогодишни. Още през 1977г. венецуелски музиканти постъпват в Лятната музикална академия в Ница. Така бе поставено началото на един съюз, който продължава вече почти четири десетилетия. Това споразумение е нов етап на нашето партньорство за взаимното ни обогатяване в артистичен и социален план”, обясни Рохас.

Посещението на Мантовани в южноамериканската страна включваше участието му в концерт на Симфоничния оркестър „Симон Боливар” в Каракас. В събота 40-годишният директор на Парижката консерватория се качи на пулта, за да дирижира творби от Дебюси /прелюдия към „Следобедът на един фавн/ и Барток /балетна музика из „Дървеният принц”/, както и две свои авторски произведения /Фантазия за пиано и оркестър със солист Естебан Мухика и „Time stretch”/. Мантовани не пропусна да сподели впечатленията си от оркестъра по време на репетициите: „Чувствам се като у дома, един мечтан дом. Навсякъде се слуша музика и няма граници между класическата и популярната музика, както това се случва във Франция”. По думите му музикантите имат „прекрасна спойка, защото желаят да свирят заедно, а не индивидуално”.