Завръщането на Кюнг Ва Чунг на сцената, за което ви информирахме, не мина без инциденти. Дългоочакваният концерт в Роял фестивал хол, Лондон, бе прекъснат за кратко заради кашлицата на дете, което седи на един от редовете, близо до сцената. Според съобщения в британската преса, част от по-възрастната публика в залата се възползвала от възможността да се изкашля между частите на Моцартовата соната, изпълнявана от виртуозната корейска цигуларка. 66-годишната Чунг обаче бе видимо подразнена от детската кашлица. Това доведе и до сериозен укор към родителите, който бе изказан от сцената. Кюнг Ва Чунг ги порица с думите „по-добре я доведете, когато порасне”, съобщава Ройтерс.
Критикът Ерика Джийл от „Гардиън” не пропусна да отбележи обвинителния тон на цигуларката в коментара си от четвъртък миналата седмица. „Не мога да си спомня първата половина от концерта заради това чувство на напрежение”, пише тя и добавя, че впоследствие публиката се е държала безупречно. В „Ивнинг стандарт” публикуваха своя статия, в която подчертават, че „кашлицата бе твърде силна и изглеждаше доста агресивна”.
Това не е първият случай на прекъсване на концерт заради кашлица. През октомври 2014г. Майкъл Тилсън Томас спря да дирижира една от симфониите на Дворжак по време на концерт в Маями. Както маестрото обясни пред радиостанция в Ню Йорк, „детето беше толкова неспокойно, че отвличаше вниманието”. Поради създалия се дискомфорт диригентът помолил учтиво майката на детето да се премести на по-периферно място, при което тя напуснала залата под аплодисментите на публиката.
Действията на Чунг и Тилсън Томас получиха отзвук и от известния музикален критик Норман Лебрехт. „Изпълнителят не трябва да отговаря за прекъсванията от публиката, били те случайни или не. Той трябва да бъде „в зоната” т.е. в отделно пространство, за да поддържа илюзията за вдъхновение, което не може да бъде повлияно от нищо друго на света. Намесата от сцената може да провали потенциален исторически концерт”.
Проф. Рон Екълс от Университета в Кардиф смята, че „концертната кашлица съдържа голям психологически компонент”. Изследванията му показват, че нивото на децибелите на цигулката варира от 84 до 103, което не е много по-силно от кашлицата, която достига 70-90 децибела. „Когато един човек кашля около нас, не може да липсва верижна реакция. Задушаващият ви изблик може да намали нивата на шума, но няма да попречи на кашлицата на съседа ви по място да избухне”, обяснява ученият. Той счита, че реакцията на Чунг е била пресилена. „Не мисля, че изпълняваме дълга си към музиката, ако позволим нещо банално като кашлицата да се отрази на нашата работа.”