Звездите на Метрополитън опера вече ще пеят срещу по-малки хонорари

Звездите на Метрополитън опера вече ще пеят срещу по-малки хонорари

По молба на Питър Гелб

Метрополитън опера е поредният американски оперен театър, който претърпява сериозни финансови несгоди. След като през лятото на 2014г. бяха намалени заплатите на постоянния състав - оркестранти, хористи и сценични работници, сега генералният директор Питър Гелб предприе нова стъпка в тази посока. Миналата седмица Гелб написа писмо до солисти, диригенти, режисьори, сценографи и хореографи, в което ги моли да дадат съгласието си за орязване на техните хонорари с до 7%. Идеята е така да се приравни размера на съкращенията с този при постоянния състав. „The New York Times“ посочва, че най-високият хонорар за спектакъл от последните години е възлизал на 17 000 долара и при 7%-ното съкращение тази сума би била 15 810 долара. Оказва се, че звезди, като Анна Нетребко, Рене Флеминг, Джойс ДиДонато и Пласидо Доминго вече са дали съгласието си! „Надявам се, че ще се присъедините към колегите си в подпомагането на Мет, за да остане тя силна през следващите сезони“ – написа Питър Гелб в обръщението си до оперните певци и допълни, че каквото и решение да вземат те, така и ще се постъпи. „Това е опит да се привлече участието на цялата артистична общност на театъра в усилията за намаляване на разходите“ – така описа „доброволните съкращения“ Питър Гелб и поясни, че цялостната политика на свиване на разходите се отнася до вече започналия сезон, включително и до края на сезон 2017-2018г.„The New York Times“ припомня любопитния факт от историята, как най-голямата звезда на Мет от началото на ХХ век Енрико Карузо се е съгласил да пее срещу 2 500 долара на спектакъл, което е било по-малко в сравнение с онова, което е могъл да получи от друг театър. Изданието прави паралел и с времената на Голямата депресия и как тогава повечето артисти са били убедени да получават по-скромни хонорари, с изключение само на един – тенорът Бенямино Джили.