Миланската „Ла Скала” разпространи съобщение до световните медии за евентуалното завръщане на сцената на тенора Роберто Аланя. Както знаете, французинът откри сезон 2006-2007г. на прочутия оперен театър с участието си в постановката „Аида” от Джузепе Верди под режисурата на Франко Дзефирели. Премиерата се състоя на 7 декември 2006г. Три дни по-късно, по време на втория спектакъл, Аланя бе жестоко освиркан от публиката, заела най-евтините места в залата /т.нар. „лоджонисти”/. Тенорът напусна сцената и в ролята на Радамес веднага се превъплъти Антонело Паломби, който излезе на сцената по джинси и тениска. Впоследствие Аланя публично се извини с пояснението, че се е опитал отново да се качи на сцената, въпреки че Паломби не го е допуснал.
До момента френският оперен певец е разговарял четири пъти с директора на „Ла Скала” Александър Перейра относно участието си в три нови проекта: концертна версия на „Вертер” от Ж.Масне на 23 и 25 ноември 2014г. в чест на 90-тата годишнина от рождението на диригента Жорж Претр; нова постановка на „Тоска” през юни и юли 2015г. в рамките на Експо Милано, както и дебют в главната роля на нова продукция през есента на 2016г. От разпространената информация до медиите става ясно, че Аланя възнамерява да поеме ангажиментите си за сезон 2014- 2015г. „В началото на юли 2014г. той прекара две седмици в Милано и остана изключително очарован от различните спектакли на „Ла Скала”, които са предизвикали множество коментари.” Но пред италианските медии самият Аланя заявява, че артистите и персонала на оперния театър, както и „лоджонистите”, са подготвили „топло” посрещане за него. „През 15-те дни на моя престой установих, че всички продукции получават бурно посрещане и много освирквания. Почувствах се наранен. В такива условия, усещам, че ще бъда на ръба на силите си, за да посрещна отново подобно напрежение”.
В официалното съобщение на „Ла Скала” се посочва, че Перейра и съставът на театъра ще трябва да уважат решението на Аланя и да очакват неговото завръщане с надеждата това да се случи в близко бъдеще. Директорът на оперния театър обаче продължава да отправя покани към най-известните артисти от световна величина и с огромно желание и благородство ги насърчава да преодолеят страха си от качването на тази престижна сцена.