Бартоли проучва руския императорски двор

Бартоли проучва руския императорски двор

За да запише нов албум

Чечилия Бартоли влезе в истинска музикална съкровищница, за да се подготви за новия си албум. Италианското мецосопрано реши да се впусне в дебрите на бароковите шедьоври от миналото, когато на власт са били руските императрици Анна Ивановна, Елисавета Петровна и Екатерина II Велика. В музикалния фонд на библиотеката на Мариински театър Бартоли открива музика, написана от италиански и немски композитори, които са работили за руския императорски двор. По това време Санкт Петербруг се е превърнал в музикален център от най-висока класа, където може да се чуе най-добрата класическа музика, създавана през 18 век.

Докато проучва музикалния фонд на библиотеката на този руски оперен театър, италианското мецосопрано се налага да избере 11 произведения, които никога не са присъствали в световната звукозаписна панорама. Сред откритията на Бартоли са композициите на италианците Винченцо Манфредини (1737-1799) и Франческо Арая (1709-1770). За почитателите на класическия звук ще направи впечатление и операта „Алцест” на немския композитор Херман Раупах (1728-1778), написана на руски език. Тя е била наричана „втората руска опера”, след „Цефал и Прокрис” на Арая, а в ролята на Адмет се е превъплъщавал композиторът Дмитрий Бортнянски, който е негов ученик. Раупах напуска Санкт Петербург през 1762г. и се отправя към Хамбург, където се запознава с Волфганг Амадеус Моцарт и импровизира с него на клавесин. Моцарт аранжира няколко сонати за пиано и струнен оркестър, които погрешно се приписват на „детето-чудо” до 1912г., когато става ясно, че техният истински автор е Херман Раупах.

И това е само една малка част от щателните проучвания на Чечилия Бартоли. Ако до този момент сте познавали интерпретациите й на италиански език, дискът „Санкт Петербург”, който ще се появи на музикалния пазар на 13 октомври 2014г., предлага за първи път да чуете нейното пеене на руски език. Преоткритите музикални произведения са записани в съпровод на ансамбъла „И Барокисти” под диригентството на Диего Фазолис. Албумът хвърля нова светлина не само върху произведения от преди 200 години, които могат да бъдат забравени. Неговата цел е да покаже невероятния и важен път, който изминава Русия, който оформя нейната политика и култура, ориентирана към западния свят.