Уникален фестивал в Музея на старото и новото изкуство в Хобарт, Тасмания, смесва ярки светлини и класическа музика. Синестезия изпозлва всяко ъгълче и пролука на музея , за да проучи как сетивата реагират на смесицата от звуци и светлини. Идеята е взета от областта на неврологията, където синестезията е описана като реакцията на две отделни сетива, които преплитат своите функции. Според артистичния директор на феста Браян Ричи, „мястото е подземно и дезориентиращо като дизайн, така че като се чувстват потопени в тази феерия. Това е добър начин да придобият нови усещания и да получат някои нови идеи.”
Един от водещите изпълнители, поканени да участва във фестивала, е световноизвестният Ричард Тонети- концертмайстор на Австралийския камерен оркестър, който се изяви в съпровод на Симфоничния оркестър на Тасмания заедно с визуалния артист Робин Фокс. За Тонети излизането от традиционни места като например Операта в Сидни, влива нова творческа енергия. „ Това е като да си едновременно Чарли в шоколадовата фабрика и д-р Не и да водиш в тези невероятни приключения”, признава музикантът. „Много меломани предпочитат да не се разсейват с друго, защото искат да се насладят на музиката в нейния най-чист вид. В този случай, има един вид баланс, който трябва да постигне изпълнителят – да остави музиката, но и светлината, да говорят. Когато чувам определени звуци около себе си, сякаш задържам в себе си част от тях”, споделя откровено Тонети.
Госпъл музикантът Андрю Лег казва, че „асоциирам цветовете със самия звук. Например сол мажор за мен е в зелено, ми мажор- синьо, а до диез минор – тъмно сиво. Така очите ми превключват докато се опитват всъщност да отговорят какво точно виждат”. Робин Фокс е създател на инсталацията, наречена „ Цветен орган”, в която се използва синтезатор, свръхмощни лазери и целофан. „Можете да направите малък физически жест и цялата зала изиргва в звук и светлина. Бих нарекъл такова преживяване „квази синестатично” или екстатично”. Фокс си припомня детството: „Майка ми организираше рожденните дни, в които винаги имаше връзка между числата, цветовете и звуците. Всеки празник бе свързан с конкретен нюанс, цифра или мелодия. Тя беше оперна певица и очевидно синестезията в нея е била естествена черта”, казва той.
Тонети и Фокс правят съвместен проект , като цигуларят изпълнява селекция от творби на Й.С.Бах, докато се намира в клетка, а визуалният артист работи върху цветовите комбинации, с които го обсипва, като запазва в зелено цветът на решетките. Тонети допълва „Докато репетирахме, бях много любопитен какво ще излезе. Открих, че е объркващо да се вглеждаш в цветните визуални модели, които изникват пред теб. Затова се стремя да се абстрахирам по време на свиренето, което е изключително трудно. Може би не се поддавам на синестезия и не смятам, че моят До мажор е в зелен цвят”. Певецът Лег е на друго мнение. „Тонети изпълнява мелодията толкова прецизно. Прилича ми на поезия в движение. Това е забележително”.