Известният британски виолончелист Джулиан Лойд Уебър, брат на прочутия композитор на мюзикъли Андрю Лойд Уебър, публично изрази мнението си за почтеността на журиращите в повечето конкурси. Според него, болшинството музикални състезания изобилстват от корупция и дори много от конкурсите всъщност съществуват само заради преподавателите - за да могат те да лансират своите ученици. „Всеки го знае, но никой не го казва, защото когато си в професионалната гилдия, няма как да го кажеш…“ – цитират думите му „The Guardian“ и „The Strad“. Музикантът допълва още, че има и „очевидни изключения, като например конкурса на ВВС за Млад музикант на годината“. Но повечето състезания за цигулари, виолончелисти или пианисти, са корумпирани и при тях „всичко е въпрос на това - на кого сте ученик“, смята 63-годишният виолончелист и диригент. Джулиан Лойд Уебър уточнява, че има предвид специализираните конкурси и дава за пример най-известната музикална надпревара в Москва, която търпи политическо влияние: „Конкурсът „Чайковски“ в Москва е бил силно политизиран или пък става дума за това - чий възпитаник да го спечели. Имате ситуация, при която някой от журито е в приятелски отношения с друг негов член, а това е един вид компромис“ . Така, за Джулиан Лойд Уебър, всъщност изборът на учител предопределя и изхода от една конкурсна битка при младите изпълнители. Припомняме, че след последното провеждане на Международния конкурс „Чайковски“ през 2011г., подобни съмнения накараха организаторите му да въведат някои реформи с цел повече прозрачност при журирането, както и да се гарантира, че резултатите няма да бъдат манипулирани в посока към руските кандидати. Дали музикантите по света ще се солидаризират със смелото мнение на британския си колега или пък ще продължат да премълчават нелицеприятната публична тайна за повечето конкурси по света, вероятно предстои да разберем. Но още през 2009г. музиканти сформираха своя група, която нарекоха „10 000 Музиканти срещу корупцията в музикалните конкурси“ и призоваха към прозрачност и справедливост. Техните конкретни искания бяха всички турове от състезателните програми да бъдат проследявани публично чрез пряко излъчване, освен финалите, да се правят записи, за да може всичко да бъде достъпно за обществеността, както и още преди началото на състезанията да се оповестяват отношенията между членовете на журито. А що се отнася до критиката, отправена от Джулиан Лойд Уебър, то тя идва само няколко месеца, след като той обяви, че се оттегля от сцената, заради здравословни проблеми през април 2014г.