По повод завръщането на Роберто Аланя през следващия сезон в Миланската „Ла Скала“, медийният интерес към темата все повече се засилва. Сред новите оперни спектакли на театъра през 2014-2015г. са „Вертер“ на Масне и „Тоска“ на Пучини, в които тепърва ще пее прочутият тенор, който още през 2006г. драматично напусна тази сцена. „Това не е театър, а римска арена!“- възмути се тогава той, но въпреки огорчението си, след осем години очевидно отново ще пее там. В тази връзка неизбежно се припомнят и някои аналогични ситуации през годините, когато велики артисти са били освирквани от публиката. Една от историите в същия контекст е за знаменитият Лучано Павароти, който през 1992г. е бил освиркан по време на представление на „Дон Карлос“ от Верди. Легендарното сопрано Катя Ричарели е преживяла същото, но по-рано, когато е пяла в „Луиза Милер“ през 1989г. В края на 50-те Мария Калас напуска сцената на Оперния театър в Рим още след първото действие на „Норма“ от Белини, защото публиката шумно не одобрява изпълнението й… И въпреки това, днес едва ли можем да открием по-вълнуваща интерпретация от тази, която прави великата Калас на арията „Casta Diva“ от същата тази опера! Така погледнато, нашият съвременник Роберто Аланя явно попада в списъка на най-големите, но понякога недооценени артисти, които в един или друг момент от кариерата си могат да бъдат подложени на невероятно сериозен натиск, и то от страна на публиката… А що се отнася до обезпечаването на новия творчески сезон в „Ла Скала“, то интендантът на театъра в Милано Александър Перейра обяви още преди месец, че е намерил спонсори, които са готови да предоставят сумата от 4 милиона евро за следващите постановки, а самият той възкликна: „Ла Скала“ е изключителен театър и аз изцяло оставам на негово разположение!“