Зала „Уолт Дисни” vs. Метрото в Ел Ей

Зала „Уолт Дисни” vs. Метрото в Ел Ей

Шумът от влакчетата пречи на музицирането

Строителите на метрото в американския град Лос Анджелис се намират пред решаване на сложната задача за подтискане на шума заради концертната зала „Уолт Дисни”, както и Музикалното училище Колбърн. Оказва се, че вибрациите и тътенът на метровлакчетата се отразяват на качественото изпълнение на сцената, както и върху качеството на записите, които се правят там. Тази седмица влиза в сила споразумението между засегнатите страни, като за решаването му са отделени средства в размер на 1 млрд. долара. В скъпоструващия проект са вложени най-модерните технологии, които гарантират пълна звукоизолация. Ако инвестицията , която бъде направена в участъка около тези музикални центрове в Ел Ей, не се оправдае, от зала „Уолт Дисни” са решили да потърсят съответното обезщетение.

Главният „виновник” за нарушаването на тишината в концертната зала са влаковите колела, които преминават през определени метални крепежни елементи, докато се движат в тунелите. Създадената вибрация, която трябва да бъде подтисната или елиминирана, се възприема в музикалния салон като нискочестотен тътен. Решението са гумени елементи, които да бъдат разположени под линиите, както и допълнителна изолация при металните крепежни елементи. Инженери и строителни предпримачи са достигнали до извода, че бетонните тунели също трябва да бъдат укрепени, като се избягват всякакви луфтове, които могат да доведат до проникване на шума навън.

За установяване на положителния резултат шефовете на Метрото в Лос Анджелис и ръководството на концертната зала „Уолт Дисни” решиха да подложат на тест „шума в околната среда”, идващ под земята. За целта ще бъдат разположени специални измервателни уреди в залата, когато тя е празна и тиха. Така при експеримента ще се установи ефекта от направената инвестиция. „Не сме се опитвали да изчислим колко ще ни струват тези средства. Не е толкова важно да сведем разходите до минимум, колкото да гарантираме оптималния звук в концертната зала „Уолт Дисни”, коментира Браян Пенингтън – директор по строителните и инженерни дейности на Метрото в Лос Анджелис.