На 93-годишна възраст в Манхатън почина именитият американски диригент Юлиус Рудел. Кариерата му бе свързана най-вече с New York City Opera, в която дирижира в продължение на няколко десетилетия. Кончината на маестрото е настъпила на 26 юни, или осем месеца след като Градската опера на Ню Йорк бе обявена в несъстоятелност. По този повод New York Times припомня думите му, казани от него тогава: „Никога не съм си и представял, дори и в най-смелите си мечти, че ще надживея театъра“. Роденият през 1921г. във Виена Юлиус Рудел съвместяваше дейностите директор и диригент на New York City Opera за немалка част от 35-годишния си престой там, от 1944г. до 1979г. На 17-годишна възраст имигрира от Австрия, където е бил студент в Академията по музика във Виена, но напуска страната през 1938г., след анексирането й от Германия. Установявайки се в САЩ, продължава да изучава дирижиране в Mannes College of Music в New York City, след което слага началото на дългата си работа с оперния театър в града. Бил е и музикален директор на Buffalo Philharmonic, а между 1958 и 1963г. работи в Philadelphia Lyric Opera Company, като за част от този период и ръководи операта в качеството на артистичен директор. Дебютира в Metropolitan Opera с „Вертер“ на Масне през 1978г. Американският диригент е носител на „Грами“, но името му се помни най-вече с това, което направи за New York City Opera. След като оглавява театъра, като негов главен диригент и генерален директор през 1957г., Юлиус Рудел работи върху изключително иновативни програми в репертоара, най-запомнящите се от които са три последователни сезона, в които представя всички американски опери /1958, 1959 и 1960г./ Именно той довежда знаменитата оперна певица Бевърли Силс в театъра, която става водещо сопрано в New York City Opera. С името на Рудел е свързано и извеждането на операта в нейния нов дом State Theater в Lincoln Center през 1966г. Това е времето, когато младият Пласидо Доминго участва в спектакъл на написаната през 1966г. опера „Дон Родриго“ от аржентинския композитор Алберто Хинастера. Освен това, Юлиус Рудел осигури по-висок бюджет за театъра си, той бе и импресарио, който сключваше договори, готвеше нови продукции и отдаваше голямо внимание на младите по това време таланти, като Хосе Карерас, Пласидо Доминго, Шерил Милнс и Бевърли Силс.