Испанските градове Гранада и Кадис заедно с аржентинския град Алта Грасия създадоха мрежа от фестивали, посветени на Мануел де Файя. В тази връзка трите града бяха побратимени по време на проведена среща на кмета на Гранада Хосе Торес /на снимката в синия костюм/, кмета на Кадис Теофила Мартинес /на снимката вляво от Торес/ и други официални лица. Към този проект се очаква да се присъедини и Париж, за да бъде дадено началото на поредица от прояви, свързани с големия испански композитор. Плановете предстои да бъдат осъществени през ноември – месецът, в който попадат рожденната му дата, както и датата на неговата кончина.
Мануел де Файя е роден в Кадис и това е градът, който пази неговите тленни останки, след като те са пренесени от Аржентина. В Театъра на Кадис, който е кръстен на композитора, всяка пролет се провежда фестивал на името на Мануел де Файя. От своя страна, Гранада е градът, в който той избира да живее и има по-тясна връзка с неговото творчество. Неслучайно там се намира къщата-музей на композитора, както и концертна зала на негово име. „Последните години от своя живот Мануел де Файя прекарва в Алта Грасия”, припомни Елена Гарсия Паредес- завеждащ архива на испанския композитор /на снимката вдясно/.
„Идеята е в тази мрежа да бъде включена и френската столица, от която той е силно повлиян и където получава изключителна популярност”, допълни тя пред испанската информационна агенция ЕФЕ. Паредес получи оригиналните ключове от вила „Лос Еспинильос” и почва от градината на тази къща, в която завършва живота на Мануел де Файя.
„Испания предостави институционалната си подкрепа на Фестивала „Мануел де Файя” в Алта Грасия, който се проведе за първи път през декември 2013г.”, обяснява Хосе Луис Кастиниейра де Диос- директор по изкуствата от националния Секретариат по културата в Аржентина. Той отбеляза, че освен фестивалите, ще бъде създадена и мрежа от пространства, в които продукциите от даден град да се представят и в останалите. „Така всеки концерт или друга проява ще привлекат публика отново, а и ще се насърчи създаването на копродукции”, поясни Хосе Луис Кастиниейра де Диос /на снимката първият вляво/.