Метрополитън опера фалира?

Метрополитън опера фалира?

За 2-3 години

„Ако не се вземат мерки, операта може да обяви фалит в рамките на две или три години”, заяви Питър Гелб в ефира на Би Би Си Радио 3. Генералният мениджър на Метрополитън опера в Ню Йорк е силно разтревожен за съдбата на престижния оперен театър. По думите му, разходите за труд, които възлизат на 200 млн. щатски долара, могат да бъдат съкратени с 16%, както и да бъдат променени правилата за работа на оркестъра и хоровия състав. Така например оркестрантите и хористите получават заплати, които се отнасят за поне четири представления на седмица, а те реално участват в изпълнението на по-малко оперни постановки. Синдикатите вече заплашиха със стачни действия във връзка с предложените съкращения на заплатите в бюджета на Мет. Предстоят преговори във връзка с договорите на творческия състав в операта, които изтичат в края на юли.

Същевременно Гелб защити сумата от 169 000 долара, които бяха похарчени за сценичния декор на спектакъла „Княз Игор”. „Това не са много средства за една опера. Декорът стоеше в основата на постановката и в действителност получи множество положителни отзиви”, сподели шефът на Мет. Той отговори на критиките за недопустимо скъпите продукции на оперния театър, като поясни, че са спестени „огромни суми пари чрез копродукции”. Според него, „поставянето на спектакли е скъпо удоволствие и няма да стане по-евтино, като се върнем към каменната ера на оперния театър и представяме продукции, които никой не иска да гледа. Затова ще намалим разходите за труд. Това, което е заложено на карта, в крайна сметка, е бъдещето на Метрополитън опера”, коментира Гелб.

Генералният мениджър на Метрополитън опера счита, че излъчванията на живо на оперни постановки в киносалоните в САЩ насърчава още повече публиката да посещава спектаклите в Ню Йорк. Проучвания показват, че 75% от зрителите на тези опери в кината са над 65 години, а 30% от тях са над 75-годишна възраст. Според Питър Гелб „излъчванията с HD качество на оперни постановки в Германия е довело до 30-35 000 продадени билета само за една събота!”. Той се оплака от липсата на операта и изкуството в образователните програми в САЩ. „Децата са възпитавани да бъдат технологични чудеса и да внимават как боряват с клавиатурата и мишката. Как да възпитаме новата аудитория да хареса опера, която продължава 3 или 4 часа, и е на чужд език? Ние се опитваме, но докато правителствата по света не се интересуват от образованието по изкуствата, ще изпаднем в безизходна ситуация. Как изобщо е възможно да се надяваме да се създаде нова публика за този вид изкуство, ако не я въведем в него и не я образоваме?”, реторично се пита Питър Гелб . Очакваме и вашия коментар под тази новина!