Изучаването на музика може да увеличи притока на кръв към лявата полусфера на мозъка, която отговаря за музиката и словото. До този извод са достигнали учени от Института по психология, здраве и общество към Университета в Ливърпул. Те реализирали две независими едно от друго изследвания на мозъчната активност на участниците в експеримента. За целта са включени 14 музиканти и 9 немузиканти, които трябвало да изпълнят определени музикални и езикови задачи. При второто проучване непрофесионалистите са взели участие в опит, свързан с възприятието на звуци и думи. Резултатите от двата вида задачи били сходни при музикантите, но не такъв бил случаят с онези, които не се занимават с музика. Въпреки това несъвпадение, учените направили нови измервания, след като групите били подложени на обучение по музика в рамките на половин час. Впоследствие са открити открити известни прилики между картината на мозъчната активност при немузикантите спрямо тази на музикантите.
Eйми Спрей, която ръководи изследването и е част от екипа на Школата по психология към летния интернат на Университета в Ливърпул споделя, че според предварителни данни музикалното обучение може да доведе до увеличена употреба на лявото полукълбо на мозъка. „Проучването ни е изготвено на базата на модулиращи ефекти, като допълнителното обучение на немузикантите. Така се получава въздействие и върху другата страна на мозъка.” По думите на психолога от Ливърпул Джордж Майер провеждането на музикалното обучение води много бързо до когнитивна промяна, която се използва за възприемането на музиката и словото.
Резултатите от изследването бяха представени на Годишната конференция на Британското дружество на психолозите. Тя се проведе от 7 до 9 май в Бирмингам.
Това е поредното доказателство за благотворния ефект на музиката върху мозъка, но и върху цялото тяло. През 2012г. учени от Северозападния университет в Еванстън, Илинойс, САЩ, доказаха, че музиката увеличава производителността на мозъка и дори е способна да забави стареенето.