Александър Перейра още не е постъпил на поста „Генерален мениджър” на оперния театър в Милано, но ръководството му вече буди противоречия. Според публикация в „Ню Йорк Таймс”, Перейра е подписал споразумение между Залцбургския фестивал, където той е директор до 1 октомври 2014г., и „Ла Скала” за закупуването на четири продукции без одобрението на италианските власти.
Австрийските медии заподозряха далаверата още в края на март, след като Перейра представи плана си за сезон 2015-2017г., представен пред борда на директорите на Миланския оперен театър. „Научих за аферата от вестниците и незабавно съм поискал доклад за случая”, обясни Джулиано Пизапия – кмет на Милано и председател на фондация „Ла Скала”. Той поясни, че е предприето и вътрешно разследване. Управителният съвет на фондацията упражнява контрола над ръководството на операта, като разполага с правомощия да назначава и освобождава генералния мениджър. Именно по този параграф Александър Перейра получи одобрение да поеме ръководната длъжност, като във вземането на окончателното решение се включи и Министъра на културата на Италия. Досегашният генерален мениджър Стефан Лиснер също бе сключил договори за копродукции с чуждестранни оперни трупи, но в течение на своя мандат. Критиците изразиха опасения за намаляващия престиж на продукциите на „Ла Скала” и тяхното адаптиране към Залцбургския фестивал. „Не мога да си представя, че една от водещите световни оперни сцени, би желала да направи подобно нещо”, каза Джанкарло Албори, който представлява синдиката с най-много работници в италианския оперен театър. Недоумението се дължи на визията на Перейра да избира външни продукции вместо да разчита на собствените си артистични ресурси. От групата на дясноцентристката опозиционна партия „Форца Италия” в Общинския съвет на Милано призоваха за оставката му. „Знаем ли дали той не е получил бонуси, например, за поддържане на балансите на Залцбург в ред?”, пита в интервю за „Ню Йорк Таймс” лидерът на групата Фабрицио де Паскуале. Говорителят на „Ла Скала” Карло Мария Чела разкри, че до встъпването си в длъжност Перейра работи като консултант в операта, но няма право да купува продукции за разлика от борда на директорите или интенданта.
Самият Александър Перейра смята покупките за разумни. По думите му италианското право изисква одобрението им от настоящия генерален мениджър, което е в противоречие с практиките в страни като Австрия, Германия и Великобритания. Там писмото за намерение между постъпващият на пост генерален мениджър и артист или организация се считат за законосъобразни. „В момента сключеният договор е валиден във всяка друга европейска страна”, добави той. Пред италианския ежедневник „Ла Стампа” Перейра посочи, че са избрани 4-те най-добри продукции от Залцбургския фестивал: „Луцио Сила” от В.А.Моцарт, „Фалстаф” и „Дон Карлос” от Дж.Верди и „Нюрнбергските майстори-певци” от Рихард Вагнер. Последната е планирано да бъде осъществена в сътрудничество с Парижката опера, където ще бъде представена през 2016г. „Това даже е заложено в договора, така че не смятам, че има проблем”, коментира бъдещият шеф на „Ла Скала”. Сметките показват, че Залцбургският фестивал е похарчил 4,1 млн.Евро за тези 4 спектакъла, а Миланският оперен театър ще плати само 660 000 Евро и ще ги разпространява над 4 години. „Моят предшественик представи 4 постановки от Залцбург за 4 години и никой не заяви, че това е скандал”, разяснява Перейра. На въпрос дали това не е конфликт на интереси, той заяви, че „това е възможност. Залцбург има няколко хубави продукции, които няма да бъдат изпълнявани на сцената. „Ла Скала” ги купува на по-изгодна цена. Къде е скандалът?”. От друга страна, президентът на Залцбургския фестивал Хелга Рабл-Щадлер каза пред австрийска радиостанция, че и двете институции биха спечелили, тъй като според правното положение „новоназначеният интендант има правото да предостави писма за намерения”.
Изглежда, че изявленията на Перейра едва ли ще успокоят Милано. Италианският министър на културата Дарио Франческини се очаква да разгледа материалите по случая до края на април. От тази година Министерството на културата на Италия има право да предоставя и отменя правомощия на всички ръководители в италианските оперни фондации.