Миналата година германците са похарчили средно 56 евро, за да присъстват на концерт. Сумата се увеличава на 80 евро, ако тя се отнася до мъжете. Един на всеки четирима немци е купил компактдиск, а един от десет го е направил чрез платен даунлоуд от интернет. Данните са от представително проучване на Немската федерация на музикалната индустрия, която публикува своя годишен анализ за музикалния живот в Германия. Той носи заглавието “Musikindustrie in Zahlen 2013“. Немският музикален пазар регистрира лек спад на продажбите на компактдискове с 1,3 %, но 47,2% ръст при винилови плочи. Леко увеличение се наблюдава при свалянето на музика от интернет, като пазарният дял е достигнал 17,9 %.
Пазарният анализ дава превес на световната поп музика, която заема 30,5 %, а рок музиката- 19,2%. На трето място е класическата музика /7,2%/, като джаз и дори хип-хоп попадат на дъното на класацията. Анализаторите посочват като фактори за този резултат влиянието на Годината на Вагнер и Верди, както и гостуванията на цигуларите Дейвид Гарет и Линдзи Стърлинг са допринесли за положителния ефект и импулс за растеж. Продажбите на записи с класическа музика са увеличили своите приходи с 6,4% спрямо 2012г. до 90 млн. Евро. Покачване с подобен процент имат както аудиокнигите, така и музикалните продукти за деца. Изводът на изследователите е, че музикалният пазар в Германия отново се разраства. Според директора на Немската федерация на музикалната индустрия Флориан Дрюке „Купувачите на музика в Германия предпочитат физическите носители, а не дигиталните източници на музика. Това означава, че дисковете и плочите представляван гръбначния стълб на немската музикална индустрия“. За 2013г. печалбите от продажбата им са нараснали с 1,2% до 1450 млн. Евро. За разлика от тях стриймингът и свалянето на музика от интернет заемат само 4,7% от пазара, въпреки увеличението от 16% през миналата година. Тези дигитални услуги класират Германия едва на 6-то място в световната класация, където водачи са Швеция, Франция и Италия, следвани от САЩ и Великобритания.