Целият месец март за Мариинския театър бе повод да звучи музиката на Модест Мусоргски. Руският композитор не само е роден през този месец, но и жизненият му път също завършва тогава – неговата рождена дата е 21.III.1839г., а тази на смъртта - 28.III.1881г. Една от най-необичайните и мощни фигури в руската музика привлече с музиката си различни съвременни изпълнители, за да отбележат 175-годишнината от рождението на композитора. Истинско постижение бе фактът, че в продължение на един месец прозвучаха всички опери на Мусоргски, и то на всички сцени на Мариинския театър. В момента това е единствената музикална институция, която има в репертоара си целият набор от оперни съчинения на композитора. В изминалия месец всички те бяха представени или в сценично, или в концертно изпълнение, а освен тях, звучаха и неговите вокални цикли, романси и симфонични творби. За да бъдат представени тези събития, посветени на 175г. от рождението на Модест Мусоргски, на практика бяха ангажирани концертната зала, историческата сцена, новата сцена и камерните зали. Всяка една от споменатите камерни зали е кръстена на голямо име от музикалната култура на страната, чието творчество се свързва със самия театър – Модест Мусоргски, Сергей Прокофиев, Игор Стравински и Родион Шчедрин. По време на фестивала, посветен на 175-та годишнина на Мусоргски, още на 23 март бе организиран Концертен маратон, който премина през всички тези зали. Някои от тях бяха отворени за първи път за публика, тъй като до момента бяха ползвани само за репетиции. А днес, на 31 март, ще бъде изнесен интересен концерт, чиято програма се съставя от публиката. На официалния уебсайт на Мариинския театър зрителите бяха приканени да гласуват, за да определят какво да бъде изпълнено на сцената на Концертната зала тази вечер. От настоящия сезон всеки концерт в последния ден месеца се счита за „отворен” за предложения от публиката, която чрез гласуване казва, какво иска да слуша. За тазвечершния концерт се знае само, че ще звучи музика на Модест Мусоргски, Николай Римски-Корсаков и Александър Бородин, а Мариинският театър иска да превърне тази практика в традиция.