Карл Дженкинс има привилегията да бъде един от най-често изпълняваните композитори днес в света. Противно на твърдението, че в класическата музика само някогашните автори се радват на успех сред съвременната публика, Дженкинс е олицетворението на противоположната теза. Вниманието към него съвсем не е пресилено, защото музиката му успя да напипа една незаета ниша във вкуса на днешния слушател – музика с интересни решения и неочаквани изразни средства, оригинални женски вокали и хорови моменти, които въздействат по начин, наподобяващ филмовия звук. Казано в две думи – музика атрактивна и достъпна, а както лондонското радио Classic FM вече я определи – „една безсрамна смесица от всички музикални стилове”. Тази година за уелският композитор е юбилейна – на 17 февруари той отпразнува 70-ия си рожден ден. Classic FM често дава трибуна на неговите творби, той е и желан гост за радио аудиторията в Лондон. По повод юбилея на композитора през февруари, Карл Дженкинс каза: „Пътят на моя живот е поредица от инцидентни случки. За мен в основата на всичко е да бъда музикант, но аз никога не съм си мислел, когато учех в Кардиф, че ще правя това, което правя сега!“ И действително, дори и някога да не е предполагал, композиторът на „Adiemus“, „Palladio“ и „The Armed Man: A Mass for Peace“, сега е първият сред десетте най-изпълнявани живи автори в световен мащаб. Музикалната си кариера започва като обоист, джаз саксофонист и член на прогресив рок групата Soft Machine. Успява да постигне сериозен успех, като пише музика за телевизионни реклами, работейки включително и с режисьорите Ридли Скот и Алън Паркър. „Adiemus“ обаче, е тази негова партитура, която буквално го изтласква на върха на музикалните класации, и то не само във Великобритания. Така става част от света на известните личности в класическия жанр, а през 2010г. бе награден с Ордена на Британската империя за заслугите си към музиката. „Въоръженият човек: Меса за мир“ е композиция, чиято премиера се състоя през есента на 2000г. в Royal Albert Hall в Лондон, като част от концертите на радио Classic FM. И само година по-късно, тази меса влезе в „Залата на славата” на британското радио, след което постепенно се превърна в една от 10-те най-любими съвременни творби от национално значение за британците. Вдъхновението си по отношението на текста, Дженкинс търси в различните религии, като използва включително и мюсюлмански призив за молитва, традиционната меса от XVI век „L' Homme armé”, както и древни религиозни текстове. Следващото внушително религиозно произведение на уелския композитор е „Реквием”, композиран през 2005г. Classic FM обяви, че тя представлява една „безсрамна смесица от всички музикални стилове”, впрочем, както и останалите му произведения. И в тази партитура присъстват латинските текстове за традиционната католическа меса, но най-изненадващото е наличието на характерните японски стихотворения хайку, а в самата музика – японска флейта със специфичен звук. В почти всички негови партитури има женски вокали /много от които е поверил на прочутото сопрано Кири Те Канава/, ударни инструменти и различни разновидности на флейтата. Когато музиката му излиза на сцена или се записва в звукозаписно студио, на диригентския пулт винаги е той – Карл Дженкинс, един „музикален турист”, както винаги сам се е определял.