Гаранча отказа роля

Гаранча отказа роля

Заради майчинството

Латвийското мецосопрано Елина Гаранча изпрати писмо до ръководството на Виенската Щатсопер, в което заявява, че отказва ролята на Октавиан в операта „Кавалерът на розата” от Рихард Щраус. Постановката, режисирана от Ото Шенк и дирижирана от Франц Велзер-Мьост, е предвидена за 23 април 2014г. Спектакълът обаче не е застрашен от отпадане от афиша на австрийския оперен театър , тъй като Гаранча ще бъде заменена с френското мецосопрано Софи Кох. Причината за отказа на латвийката не е каприз от страна на оперната звезда, а майчинските грижи, които тя трябва да положи за своето отроче. На 10 януари 2014г. се роди втора дъщеря от брака й с британския диригент Карел Марк Чичон. Детето е кръстено Кристина Софи и е с 2 години и 3 месеца по-малка от сестра си Катерине Луис. Бащата обаче е твърде ангажиран с изявите си на диригентския подиум на Филхармоничния оркестър на Немското радио Саарбрюкен -Кайзерслаутерн, както и със звукозаписните проекти на този оркестър. Елина Гаранча също подготвя своето завръщане на сцената. Според неофициална информация от социалните мрежи, мецосопраното подготвя първото си участие в галаконцерт на 2 май в Кралската опера на Валония, Лиеж, Белгия, който ще бъде дирижиран от Йон Марин. Семейната хармония на Чичон и Гаранча се пренася и в техните творчески календари. На 8 май в испанския град Овиедо предстои тяхна съвместна изява, която засега е запазена в тайна. На 11 май мецосопраното е предвидила рецитал в залата на Берлинската филхармония в съпровод на британския пианист Роджър Виньол. В програмата са включени песни от Роберт Шуман, Албан Берг и Рихард Щраус. „Нейното пеене е толкова естествено, че я прави фаворит на публиката и се превръща в синоним на дива”, писа немското издание „Тагесшпигел” след нейното участие с Берлинските филхармоници под палката на Марис Янсонс в изпълнението на народните песни на Лучано Берио. Впоследствие, през 2010г., Гаранча получи покана от престижния оркестър да участва в Новогодишен концерт с арии от френски композитори. За световните медии обаче по-голям интерес предизвиква личния живот на оперната певица, която често пъти окачествяват като „русата Нетребко”. Ето защо само два месеца преди раждането на втората си дъщеря, Елина Гаранча издаде своя книга, озаглавена „Наистина са важни обувките” /”Wirklich wichtig sind die Schuhe”/, чиято премиера се състоя в Музея за история на изкуството във Виена. В книгата мецосопраното разкрива своята истинска житейска история, невероятния опит и възходящия творчески път в света на операта и класическата музика, като по този начин опровергава всякакви слухове и спекулации около кариерата и личния си живот.