Класиката помага на децата в час

Класиката помага на децата в час

Според ново британско проучване

Слушането на Бетовен, Моцарт, Хайдн и Менделсон в ранна възраст помага на концентрацията и самодисциплината на децата. Това е изводът от ново проучване, направено от Института по образованието към Лондонския университет. В експеримента се включени 26 преподаватели и 252 деца. Музикантите обясняват на децата какво слушат и как трябва да го правят, а впоследствие преминават към препитване. Задачите стават все по-сложни с течение на часовете. Резултатите от изследването показва, че малчуганите са склонни да ценят по- широк музикален спектър, ако слушат класика, а по-късно да се задълбочават в музиката на някои от най-известните композитори. Учените установили, че класическата музика развива умения за слушане у децата, като ги научава да оценяват сложността при различните жанрове. Вниманието и концентрацията също се развиват правилно, което може да окаже въздействие и върху усвояването на материала от учебния план.
В доклад на Бюрото за стандарти в образованието Ofsted, публикуван през 2012г., се твърди, че музиката не се изучава достатъчно в почти две трети от държавните основни и средни училища в Англия. Инспекторите алармират, че в уроците „преобладават писменото или устното слово, а не музикалните звуци“ и акцентът е върху говора и писмените упражнения.
В последното проучване Сюзън Халъм – преподавател по музикална психология, оценява високо развитието на Apollo Music Projects. Този проект съществува вече повече от 10 години на Острова и обхваща 4500 деца в 15 основни училища и 20 000 в средните образователни институции. Той въвежда класическата музика и нейните композитори в класните стаи и е насочен към деца от 7 до 10-годишна възраст.Според Халъм, преподавателите считат развитието на способността за слушане като основно предимство на метода. Те са забелязали и повишаване на нивата на музикални познания и социални умения.
Същевременно в Университета в Сейнт Андрюс, Файф, Шотландия откриха, че свиренето на музикален инструмент подобрява паметта и развива бързата реакция при допускане на грешки. Шотланските изследователи са установили този факт, като са изследвали млади пианисти, флейтисти и цигулари. Още едно британско проучване ще ви припомним ТУК