Този въпрос е бил задаван често, но днес с помощта на глобалната виртуална мрежа е възможно по-лесно да се дадат някои отговори. Ново интересно проучване по темата бе оповестено от английското радио Classic FM преди два дни. То хвърля повече светлина върху една специална група хора – тези, които обичат да слушат музика и по-специално се занимава с техните предпочитания към другите им дейности в обществото. Изследването интерпретира поведението на британците в онлайн пространството, като фокусът е насочен към любителите на музиката от различни жанрове. Къде сред тях стоят почитателите на класиката и какво е най-често срещаното поведение при тях, сърфирайки в мрежата? Оказва се, че по отношение на дребния бизнес това са хората, които са най-склонни да развиват такава дейност. Класическите меломани се интересуват над 250 пъти повече от малки бизнес кредити, което се доказва от тяхното онлайн поведение, като сравнението се прави с феновете на рока, джаза и фолк музиката. И главният извод – любителите на класиката са по-склонни да създават свой собствен бизнес. Проучването се базира на данни, които са били събирани чрез наблюдение на най-често срещаните дейности, извършвани от 6,4 млн. британци в интернет. Любопитни са и другите изводи, като например това, че британските любители – класици в огромната си част са футболни фенове, а също и предпочитат компанията на една хубава книга. Но има и някои странности, като влечението им към … сладолед за закуска. Лондонското радио Classic FM предоставя информация и за останалите меломани, макар и по-оскъдна, като се базира на друга статистика. И тук вече резултатите могат да бъдат обект на най-невероятни коментари, защото: рок феновете по-често имат нужда от заем за обучението си, почитателите на народната музика пък обичат да играят билярд и т.н.