Кралската консерватория с онлайн обучение

Кралската консерватория с онлайн обучение

Програмата е за канадските деца

Канадската кралска консерватория започна мащабна инициатива за разпространение на онлайн обучението по музика сред малки деца в Канада. Първоначалната инвестиция за създаването на тази програма възлиза на 5 млн. долара, дарени от семейството на канадския бизнесмен, арт колекционер и един от най-богатите хора в света Кен Томсън. Идеята е децата да бъдат потопени в привлекателния свят на цифровите приложения, които ще им помогнат да се изучават музика по-лесно и да развият способностите си преди да започнат редовни учебни занятия. Програмата подпомага родители и учители, които благодарение на новите дигитални технологии ще могат да обръщат внимание на децата върху детайлите в усвояването на музикалния материал. Нововъведението се появява навреме, тъй като в държавните училища в Канада е намален броят на часовете по музикално образование, въпреки нарастващия брой доказателства за ползите от него. Новите дигитални ресурси за ранно образование по музика ще станат част от първия етап на една по-голяма стратегия, предвидена от канадските власти, чиято цел е достигане на учебните програми по музика до компютрите и таблетите в домовете на децата в цялата страна, а оттам- и по света. „Тази трансформация е безценен подарък, тъй като тези ресурси ще ни помогнат да насочим усилията в образователната реформа, което е важно не само за нас, но и за цяла Канада”, обяснява Питър Саймън- президент на Канадската кралска консерватория, разположена в Торонто. Според Анджела Елстър- зам.председател на образователната институция, таксите за прием ще бъдат относително ниски и допустими за младите семейства. Освен това, предстои да бъдат въведени и програми, които стимулират музикалното образование на деца в неравностойно положение. По предварителни изчисления в Консерваторията ще постъпят 50 000 млади хора, като печалбите в рамките на идните 5 години ще бъдат реинвестирани в образователните програми по музика. Данните показват, че в 44% от основните училища в Онтарио, Канада има специалисти по начална музикална подготовка докато през 1998г. те са били 58 на сто. Все повече изследвания в областта на неврологията сочат, че чрез музиката може да се подобрят познавателните способности като паметта, вниманието, езика и емоционална интелигентност на децата. "Изглежда доста ясно, че музикално образование има благоприятен ефект, най-вече, върху развитието на умствените възможности", посочва Шон Хъчинс, постдокторант от Изследователския институт Ротман към Болница ”Baycrest” в Торонто, който ще следи за развитието на възпитаниците на Консерваторията.