Нюйоркската градска опера /”New York City Opera”/ е изправена пред сериозни финансови затруднения, които ще доведат до отпадане на част от постановките през предстоящия сезон. Под въпрос остава и сезон 2014-2015г. Екипът от икономисти на ”New York City Opera” посочиха, че до края на годината трябва да бъдат събрани 20 млн. долара, трупата ще прекъсне завинаги своята издръжка. Само 7 милиона от тях трябва да постъпят в сметките на оперния театър до края на текущия месец. Тази стойност е почти седем пъти над общата сума на приходите от продажби през сезон 2011-12 г. По думите на управляващия и артистичен директор Джордж Стийл, от няколко години проблемите не могат да бъдат решени, а за тази цел е необходима сериозна финансова инжекция. „През последните две успяхме да балансираме бюджета. Но не можем да продължим напред без солидно финансиране", споделя той пред „Ню Йорк Таймс". От ежедневника коментират, че със спирането на представленията нареждането на Ню Йорк сред културните столици като Берлин и Лондон вече е заложено на карта. Същевременно членовете на оркестъра очакват оставката на Стийл, който ръководи Нюйоркската градска опера от февруари 2007г. В своя защита, управляващият и артистичен директор претендира, че е свършил изключително добра работа. Истината е, че преди две години той предприе мащабно преструктуриране на операта с цел съкращаване на разходите. Както ви информирахме, Джордж Стийл премахна поста на музикален директор на ”New York City Opera”. Музикалната институция е създадена през 1943г. с цел да улесни достъпа до оперното изкуство на публиката, която няма възможност да посещава спектаклите на Метрополитън опера. На сцената на ”New York City Opera” изгряват на сцената оперни певци като Самюел Рейми, Шерил Милнс, Бевърли Силс и са гостували някои от най-добрите оперни изпълнители като Пласидо Доминго и Шърли Верет. През 1983г. това е първият оперен театър в САЩ, който въвежда субтитрите. Оперният театър не разполага със собствена сграда и през 2011г. трябваше да напусне „Линкълн Център", където изнасяше повече от 100 спектакъла годишно в най-добрите години от своята история. От тогава до сега американската трупа наема различни театри в Ню Йорк и съкращава спектаклите си пред публика до около 20 на година. Въпреки че постановките на Нюйоркската градска опера са интересни и са изпълнени на добро музикално и артистично равнище, това не води до нарастващи приходи в нейната каса, публиката се отчуждава, а спонсорите се оттеглят. В момента ”New York City Opera” е обявила онлайн кампания за набиране на средства. След броени дни се очаква премиерата на операта „Анна Никол”, посветена на покойния модел Анна Никол Смит. Композицията е дело на Марк Антъни Търнидж, а либретото е написано от Ричард Томас. Спектакълът е копродукция с Музикалната академия в Бруклин и се появява за първи път в Северна Америка. Все още не е ясно дали ще се състоят следните спектакли, заложени в програмата: „Ендимион” по музика на Йохан Кристиан Бах, едноактната опера „Замъкът на херцога Синята брада” от Бела Барток и „Сватбата на Фигаро” от В.А.Моцарт.