Център на събитията на Музикалния фестивал в Сидни през следващата година ще бъде немски оркестър. Причината- по-евтино е да наемеш немски оркестър, отколкото австралийски музиканти. До този извод достигна артистичния директор на фестивала Ливън Бертелс. Изчисленията му показали, че ще се плати по-ниска цена за полети, настаняване и дневни на оркестрантите от Академията за старинна музика Берлин вместо на Австралийския Бранденбургски оркестър със седалище в Сидни, който да участва в изпълнението на „Дидона и Еней”. Според Брус Апелбаум- генерален мениджър на Австралийския Бранденбургски оркестър, предвидените разходи за 2-седмични репетиции и концерт за 17 музиканти, които се събират от различни краища на страната, са наистина високи. „Ние имаме различен бизнес модел от всеки друг оркестър в Австралия”, коментира той. „Само 10 музиканти са на заплата. Останалата част от състава е от гостуващи оркестранти”, пояснява Апелбаум. От своя страна, Ливън Бертелс заявява, че продукцията на „Дидона и Еней” е една от най-големите, поставяни някога на австралийски фестивал. Екипът от 76 певци, техници и други сценични работници ще пристигнат в Сидни заедно с автентични барокови инструменти и гигантски воден резервоар. Артистичният директор на фестивала не пожела да разкрие общата цена на спектакъла, който ще бъде представен в казиното на Sydney Lyric theatre от 16 до 21 януари. Все пак, той поясни, че това не е най-скъпата продукция, участвала на феста, но разходите са по-високи от шоу с популярни изпълнители. Бертелс смята, че европейските арт-организации са сериозно субсидирани от правителствата на съответните държави, което прави възможно участието им на фестивала в Сидни. „Тези състави и трупи са добре смазан механизъм заради европейските субсидии, които получават”, счита той. Близо 75 % от разходите на немските артистични компании се признават от правителството на страната. „Ето защо всички обичаме германския модел”, коментира Бертелс. Този пример е следван и от културните организации в Китай. За разлика от тях, Австралийският бранденбургски оркестър получава само 16 на сто от приходите си от страна на правителството.