„Музикалният туризъм“ на Карл Дженкинс

„Музикалният туризъм“ на Карл Дженкинс

Новият му диск е „Adiemus Colores“

„Аз винаги съм бил музикален турист" - това казва известният британски композитор Карл Дженкинс в интервю за лондонското радио за класическа музика Classic FM. Композиторът от Уелс, чиято музика е изключително харесвана, заради нейната оригиналност и достъпност, споделя още, че в кариерата си винаги се е съпротивлявал на каквато и да било категоризация. Още през 1995г. той издаде своя албум „Adiemus“, с който постигна феноменален успех, но и затрудни критиката, която не знаеше към кой жанр да причисли интересните му и като че ли стигащи до „дивашко“ въздействие композиции. Днес, 18 години по-късно, Карл Дженкинс добавя още моменти към някогашните си теми, като издаде новия албум „Adiemus Colores“ за Deutsche Grammophon /на музикалния пазар от 5 юли/. Оказа се, че и тези композиции постигат рекорд в музикалните продажби, което явно доказва, че неговият стил е същинско попадение за слушателския вкус. Вдъхновението на Дженкинс този път идва от Патагония и от двама артисти – мексиканският тенор Роландо Виясон и китаристът от Черна гора Милош Карадаглич. Различните цветове и танцови стилове от региона на Патагония интересуват 69-годишният автор, когото Classic FM причисли към „британските композитори на върха“. Карл Дженкинс винаги е бил привилегирован композитор, което означава, че партитурите му се изпълняват, записват и даже могат да помагат на по-младите. В края на миналата седмица той бе поканен на семинар по пеене за младежи в Есекс, където сподели пред стотина учащи от три училища, че „музиката е изключително важна за сближаването на хората“. Участвайки в специален проект, който обединява деца и млади хора от всички възрасти и социални групи, Дженкинс ще има щастието да чуе собствената си творба „Rondo Latino“ в тяхно изпълнение през ноември. По този повод той каза, че „музиката учи на лоялност, дисциплина и как да работим заедно“. А ритъмът, заради който се запомня всяка една от композициите му, ще помогне и на деца с тежки увреждания в този проект, подпомогнат от фондацията Classic FM. „Моето Rondo Latino е нещо като … един размер за всички“ – обяснява композиторът, защото вижда в ритъма на музиката си възможност за всяко едно дете да разкрие своите способности.