Ако харесваш музиката на Моцарт, това потенциално те приобщава към по-интелигентните хора. Но ако „харесаш“ Моцарт във Facebook, това те причислява вече и към по-умните! Изводът не е на обикновените потребители на най-голямата социална мрежа, а на учени, които проведоха ново проучване по тази тема. Хората, които често натискат бутон „Like“ /харесвам/, когато чуят нещо от Моцарт, статистически попадат в категорията на тези, които имат по-висок коефициент на интелигентност. Това е изводът от проучване на американски учени, изследвали социалните процеси в мрежата: от дейността на 58 000 потребители, „харесващите“ Моцарт са определено с по-висок коефициент на интелигентност. Интересно е, че в проучването има и други признаци, по които учените съдят за по-високото ниво на IQ, като например одобрението на гласа на известния актьор Морган Фрийман… Изследването включва и данни за темперамента на потребителите, както и за техния тип личност - на база „какво харесвам във Facebook профила си“. Любопитен извод е направен сред склонните да изберат Юлий Цезар например - оказва се, че това са предимно състезателен тип хора. И отново към музикалните предпочитания, макар и в друг жанр - поредният извод гласи, че феновете на тежкия рок са склонни да имат по-малко приятели в социалната мрежа. Като цяло, изследването е още един аргумент в полза на „Ефекта Моцарт“ и предполага, че слушането на класическа музика и по-специално тази на Моцарт, може да подобри нашата интелигентност. Анализите на човешките дейности в социалните мрежи вече са обект на редица проучвания, които са информативни не само за търговските нагласи на потребителите в интернет, но и за всяка друга страна от техния живот в социума.