Нов успех за  дуото Генова & Димитров

Нов успех за дуото Генова & Димитров

След конкурс в Маями

Великолепното клавирно дуо Аглика Генова & Любен Димитров постигна пореден успех в кариерата си. Те поеха длъжността Артистични директори на най-престижния състезателен форум в тяхната специалност - 12-ия Международен конкурс за клавирни дуа Dranoff в Маями /САЩ/. Но не само това бе успехът им през първата половина на 2013г., тъй като музикантите успяха да постигнат и още една блестяща победа, която ги утвърждава, като високо ценени преподаватели. Ученици на българското клавирно дуо завоюваха челни места на наскоро завършилия конкурс в Маями. Победата е за дуото от Южна Корея Yoo & Kim, което се обучава в магистърска програма при нашите пианисти в Hannover Musikhochschule, където двамата българи преподават. Йо и Ким спечелиха II-ра награда от състезанието, което им позволява да предприемат сериозни концертни ангажименти, а към това те получават и паричната премия от 15 000 долара. Като учители Аглика Генова и Любен Димитров празнуват и още една победа от тазгодишното 12-то издание на конкурса – едва след шест-месечно обучение при тях в Университета по музика в Хановер, дуото Ping & Ting от Хонг Конг успя да достигне до четвъртото място. Всъщност, конкурсът в Маями е считан за най-представителният в света и е важно да отбележим, че част от неговата история е написана и от двамата български пианисти. Аглика Генова и Любен Димитров спечелиха същия конкурс преди 15г., което през 1997г. бе изключителен триумф за тях. Сега журито на 12th Dranoff International 2 Piano Competition присъди Златната награда на клавирното дуо Yamamoto от Япония - сестрите Аяка и Юка Йамамото. Трети са пианистите от Германия – дуо Impuls. Финалът бе на 16 май, а първите три клавирни дуа свириха с Оркестъра на конкурса Dranoff, под диригентството на Сара Хикс в залата на Университета на Маями, Флорида. Надпреварата в конкурса Dranoff обхваща общо период от 18 месеца, състезателните кръговете са четири и за тях кандидатите приготвят 4-часов репертоар. Всички турове, с изключение на първия, бяха с отворени врати за публиката и предлагаха прекрасни възможности за разнообразни клавирни концерти.