Джон Уилямс и YouTube се оказаха жизненоважни за спасяването на Бразилския симфоничен оркестър. Съставът се бори усилено с една трайна тенденция навсякъде по света, каквато е застаряването на публиката, която по принцип посещава симфонични концерти. За да привлекат по-младите в концертните зали, Бразилските симфоници осъществиха една оригинална идея: съчетание от ярката филмова музика Джон Уилямс и най-голямата социална мрежа за видео споделяне. Резултатът – няколко видео материала в YouTube, на които се вижда как Бразилският симфоничен оркестър свири Джон Уилямс, а едновременно с това вървят и емблематични моменти от съответните филми. И това действително изигра ключова роля за публиката на оркестъра, защото я накара много по-често да посещава концертите му. В Бразилия в последните години се наблюдава сериозен отлив на младата публика, което няма как да не се определи като демографски проблем. Концертите на оркестъра се посещават от хора, чиято възраст е над 65 г. Оказва се, че известните теми от „Извънземното“, „Похитителите на изчезналия кивот“, „Междузвездни войни“ и др. буквално спасиха оркестъра, защото хвърлиха моста между класическата музика и любимите филми на хората, дори и в страна като Бразилия. Клиповете се радват на огромна гледаемост в YouTube, те са били видяни и коментирани стотици хиляди пъти, което несъмнено говори за техния успех сред младите. „Кликнете, за да видите какво се крие зад този филм!“ – се казва в съответния видео материал… и така пред потребителя в интернет се отварят вратите на музиката в киното! Най-важният резултат от акцията в YouTube е, че оркестърът съобщава изключително обнадеждаващи факти: младите хора, които сега вече посещават концертите на Бразилския СО, са с 40% повече от преди. И още – дори всички билети за концертите от предстоящия сезон вече са разпродадени.