Уелската национална опера уточнява последните детайли около премиерата на изтъкнатия британски композитор Джонатан Харви (починал на 73 –годишна възраст през декември 2012г.). Произведението носи заглавието „Wagner Dream” („Мечтата на Вагнер”). В нея авторът е съчетал немски език с Пали- древен индийски език, чието съществуване се отнася до времето на Буда преди повече от 2000 години. В тази опера Харви, който е и последовател на Будизма, взема за отправна точка интереса на немския композитор, демонстриран към тази религия особено през последните години от живота си. Самият британец е включил няколко ескиза, които Вагнер оставя за изоставения проект с будистки привкус. Заглавието, избрано от него, е ”Die Sieger” (Победителите) и разкрива отношенията на двама влюбени, които получават помощ от самия Буда.
„Мечтата на Вагнер” разкрива персонажи от далечното минало на Индия, смесени с други, които принадлежат на вагнеровия кръг от познати, открити от композитора по време на неговия престой във Венеция в края на живота му. В разговори с Харви преди да си отиде от този свят, сценичният директор Дейвид Поутни разбира основната цел на композитора – да улесни културния диалог между Изтока и Запада, който днес е по-необходим от всякога. Според Поутни „свързването на един от гигантите на европейската музикална сцена с разказвателните елементи на будистката традиция провокира добър прием, който се подсилва от факта, че всяка традиция –западната или източната- ще го разбере чрез своя език.”
За осъществяването на този мащабен проект директорът на Уелската национална опера Ръсел Мортън работи в тясно сътрудничество с проф. Ричард Гомбрич- основател и председател на Оксфордсия център за будистки изследвания. Техният екип се занимава с превода на отделни части от операта, написана на древния език Пали. Предполага се, че съвременниците на Буда са владеели този език, разпространен през 5-ти век пр.Хр.
Премиерата на операта „Мечтата на Вагнер” ще се състои на 6 и 7 юни на сцената на Уелската национална опера.