Виолончелистът Стивън Исерлис, който успешно поддържа славата си на редовно концертиращ музикант от най-висок ранг, издаде нови записи за компанията „BIS“. Този нов албум е много важен за Стивън Исерлис, защото отразява отношението му към една цяла историческа епоха –Първата световна война. Най-ужасният и безсмислен световен конфликт, който човечеството някога е познавало, се оказва обаче причина за създаването на изключителни музикални творби. И точно това интересува Стивън Исерлис, който дори сам написва текста към обложката на диска. Най-общо казано – „трагичното вдъхновение“ стои в основата на новия албум „В сянката на войната“ /„In The Shadow Of War“/. Ернст Блох и „Schelomo“, Франк Бридж и „Oration“/с подзаглавието „Concerto Elegiaco“/ - това е музиката, която наистина има своята история и която разказва в звук и слово самият Изерлис. Виолончелистът припомня, как Ернст Блох композира пиесата си „Schelomo“ по време на самата война /1915-1916/, като я базира на безграничното отчаяние в библейския текст от Еклисиаст. Така се ражда композицията, която постепенно се превръща в една от най-често изпълняваните творби за виолончело и оркестър на ХХ век. Тази партитура понякога дори погрешно е смятана за филмова музика, тъй като реално е вдъхновила мнозина автори от киното да пишат своите теми. Англичанинът Франк Бридж, убеден пацифист, е работил върху „Oration“ по-късно, през 1930г. За този композитор Стивън Исерлис казва, че първоначално е бил повлиян от Форе и Брамс, но впоследствие променя стила си, и то най-вече заради събитията от Първата световна. Ужасен от войната, композиторът радикализира музикалния си език, а Изерлис описва всичко това с думите: „Музикалният му протест изглежда почти кинематографично, в калта и клането на бойните полета, с виковете на бруталното страдание…“ Стивън Исерлис е на мнение, че в творбата си Франк Бридж е написал невероятна кода, което го поставя в позицията на „най-красивият финал сред виолончеловите концерти!“. В албума „Сянката на войната“ е включена и по-съвременна музика, която по подобен начин резонира с мъката от Първата световна война. За да осъществи най-убедително идеите си, музикантът свири на инструмент /виолончело „Marquis de Corberon“ Stradivarius от 1726г./, който някога е бил притежание на Зара Нелсова – първата изпълнителка, записала „Schelomo“ и то под диригентството на композитора Ернст Блох.