Пьотр Андершевски се впуска в нова серия концерти, които ще му позволят да свири пред публика от най-различни музикални центрове в Европа. След две-годишно отсъствие от сцените в Лондон, известният полски пианист изнесе концерт с Лондонския симфоничен оркестър и диригента Николай Цнайдер на 4 април в Barbican Centre, представяйки Моцартовия концерт №25. Този концерт съвпадна с рождения ден на пианиста, който вчера навърши 44 години. Така Андершевски слага началото на новите си концерти, за които през следващите няколко седмици се отправя към девет европейски града, включително Москва, Санкт Петербург, Виена, Женева и Париж. Програмата му за най-скорошните рецитали предвижда Английска сюита №3 и Френска сюита №5 от Й.С Бах, както и произведения на Л. Яначек и Р. Шуман – с тези творби ще го чуят на 9 и 10 април в Москва и Санкт Петербург. За Пьотр Андершевски се заговори още през 1990г., когато постигна феноменален успех на Международния конкурс за пианисти в Лийдс, Великобритания. Тогава той бе наречен „ексцентрик“ от „Berliner Tagesspiegel“, заради следния широко коментиран факт: недоволен от изпълнението си на Вариации от А.Веберн, пианистът спира да свири и напуска сцената. И въпреки тази странност, или може би именно заради силната му самовзискателност, това е направило изключително впечатление на специалистите. Година по-късно вече е аплодиран в Wigmore Hall, където триумфира с Бетовеновите Вариации на тема от Диабели. Така започва и „официалния“ старт на една международна кариера за пианист, който винаги е казвал, че онзи от когото се учи, е Святослав Рихтер. Пьотр Андершевски, който има полско-унгарски корени, е възпитаник на Варшавската музикална академия, след което продължава да се усъвършенства във Франция и САЩ. Престижните концертни зали в Лондон, Виена и Ню Йорк се сцените, на които често свири, но в същото време прави и немалко записи. И отново Й.С.Бах го привлича – един от най-успешните му дискове е този с партитите и сюитите на немския композитор, спечелил номинация за Grammy /2003г./. Известният с документалните си филми за знаменити музиканти Бруно Монсенжон, е направил три филма за полския пианист /французинът Бруно Монсенжон е познат с творбите си, посветени на Глен Гулд и Святослав Рихтер/. В началото на 21 век Андершевски бе удостоен с две много важни отличия. През 2001г. получи приза за най-добър инструменталист на годината на Кралското филхармонично общество във Великобритания – факт, който го постави в редицата на Мъри Перайя, Ицхак Пърлман и Андраш Шиф /които преди него са получавали тази награда/. И още – през следващата 2002-ра музикантът се превърна в четвъртият пианист в историята, който взе Gilmore Artist - награда само за артисти, притежаващи огромна международна слава и специфично обаяние. Разбира се, като истински полски пианист, Пьотр Андершевски записа и компактдиск само с музиката на Шопен, а записът му на Шимановски през 2006г. бе отличен с наградата на Classic FM Gramophone.