Надпреварата за музиката на Вагнер продължава. Големите оперни театри, оркестрите от най-високо ниво, както и различните музикални фестивали по света, буквално се състезават кой да предложи повече от партитурите на гениалния композитор. Включват се и звукозаписните фирми, защото знаят, че живите изпълнения все пак отминават, но записите - остават. В годината на Вагнер интерес към музиката му демонстрират и от „Мариинския“ лейбъл, който реализира свой запис на оп.„Валкюра“. Това изпълнение бе пуснато в продажба през февруари тази година, то е направено в Концертната зала на Мариинския театър, а работата върху него е продължила няколко месеца. За звукозаписната продукция бяха поканени някои от най-именитите солисти, като бас-баритона Рене Папе /като Вотан/ и тенора Йонас Кауфман /Зигмунд/, а на диригентския пулт бе Валерий Гергиев. Съвсем скоро обаче дойде и оценката за цялостния музикален продукт – специализираното френско издание, списанието „Opera“ го оцени като „Le Diamant d’Opеra“. „От самото начало записът покорява с изключително качество на звука, извиращо от самото сърце на оркестъра и превъзходно съчетаващо се с вокалния състав. Партитурата придобива напълно ново звучене: дори само това е подвиг в обширната дискография на Вагнер“ – се казва в обосновката на редакцията на списанието, която вече е поместена и на официалния сайт на Мариинския театър. И още: „Този запис безспорно е на първо място в съвременната Вагнерова дискография!" Останалите солисти, чиито гласове са разпределени в ролите от „Валкюра“ са: Аня Кампе, Нина Стеме, Михаил Петренко и Екатерина Губанова. Известно е, че Мариинският театър има тесни връзки с Вагнер и неговата музика. Композиторът е дирижирал в този театър и дори е имал предложение да заеме поста на негов музикален директор. В наше време, откакто маестро Гергиев оглави музикалната институция в Санкт Петербург, звукът на Вагнер сякаш се завърна отново там. Валерий Гергиев го превърна в основна част от репертоара. Предходният Вагнеров запис, който излезе под емблемата на лейбъла „Мариински“ , бе на последната опера на композитора „Парсифал“ /отново с Рене Папе/ и бе издаден през 2010г., той също бе оценен много високо.